چرخ-بال-های-ایرانی-در-خاک-فراه-طالبان-را-تمویل-میکند

مقام های محلی در ولایت فراه در غرب کشور میگویند که یک چرخبال ایرانی در مناطق تحت کنترل طالبان در این ولایت نشست کرده و این گروه را تمویل نموده است.

به گزارش افغان نیوز: به گفتۀ مقام های محلی، این چرخ‌بال حوالی ساعت دوی نیمه‌شب جمعه، وارد خاک افغانستان شده و در ولسوالی قلعۀ‌کاهِ فراه نشست کرده است.

جمیله امینی، رییس شورای ولایتی این ولایت به سلام وطندار گفته است، بر بنیاد گزارش‌های ابتدایی، این چرخ‌بال دو ساعت نشست داشته و برای طالبان جنگ‌افزار و پول رسانده است.

به گفتۀ بانو امینی، ساعاتی پس از نشست چرخ‌بال ایرانی، حملات طالبان بر دو پاسگاه در نزدیکی این ولسوالی شدت گرفت و در نتیجۀ درگیری طالبان با نیروهای امنیتی، 3 سرباز جان باخته و 3 تن دیگر زخمی شده‌اند.

رییس شورای ولایتی فراه نگران همکاری ایران با طالبان است و از حکومت می‌خواهد تا خواستار قطع ارتباط تهران با طالبان شود.

ناصر مهری، سخنگوی والی فراه هم در این رابطه می‌گوید، این خبر از منابع مردمی به گوش آنان رسیده و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

مهری، حملۀ طالبان به دو پاسگاه را تأیید می‌کند، اما می‌گوید که تاکنون اطلاعات دقیق در بارۀ ارتباط چرخ‌بال ایرانی با تشدید حملات طالبان در این ولایت در دست نیست.

درهمین حال محمود افخمی رشیدی، سرکنسول ایران در ولایت هرات می‌گوید، این کشور با افغانستان مرزهای دوستی دارد و هرگز در خاک افغانستان، مخالفان این کشور را حمایت نمی‌کند.

قابل ذکر است که پیش از این بار ها در نقاط مختلف کشور چرخبال های بیگانه در مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح نشست داشته و بسته های را برای مخالفین دولت تحویل داده اند.

چرخ بال های ایرانی در خاک فراه طالبان را تمویل میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد