چندین-روستا-در-ولایت-غور-از-سوی-طالبان-مدیریت-می-شود

شماری از اعضای شورای ولایتی غور با ابراز نگرانی می گویند که با گذشت هر روز اوضاع امنیتی این ولایت بدتر شده و اکنون بسیاری از روستا ها از سوی گروه طالبان مدیریت می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد مهدوی عضو شورای ولایتی غور، امروز شنبه( ۲۷، میزان ) در تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت: تنها ولسوالی لعل و سرجنگل به صورت کامل به دست نیروهای امنیتی است. ولسوالی های پسابند، چهارسدهْ، غلمین و مرغاب به صورت کامل تحت تصروف گروه طالبان قرار دارد و نیروهای امنیتی هیچ حاکمیت ندارند.

آقای مهدوی، وضعیت راه های مواصلاتی را شکننده خواند و گفت:" هراس افگنان طالب از مردم در روستا ها عشر و زکات جمع آوری می کنند و همچنان تمام راه ها را ماین گذاری کرده اند."

این عضو شورای ولایتی غور بیان کرد؛ اگر حکومت مرکزی به امنیت این ولایت توجه جدی نکند، یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد؛ زیرا شماری نیروهای امنیتی برای مقابله با جنگجویان طالب کافی نیستند.

با این حال، معاون احمدعضو دیگر شورای ولایتی غور می گوید؛ مردم از راه های مواصلاتی عبور و مرور کرده نمی توانند، زیرا هراس افگنان طالب در تمام راه های مواصلاتی ایست بازرسی دارند و هرازگاهی به آزار و اذیت مردم عادی می پردازند.

وی افزود: طی چند سال گذشته، حکومت مرکزی در بهبود امنیت این ولایت هیچ توجهی نکرده و ناامنی ها پس از انتخابات در این ولایت بیشتر اوج گرفته است.

 در همین حال، عبدالحی خطیبی؛ سخنگوی والی غور با رد این گفته ها می گوید: در حال حاضر هیچ تهدیدی که باعث نگرانی مردم شود، جود ندارد. زیرا جنگجویان گروه طالبان به دلیل سردی هوا در این شب و روز ها هیچ تحرکات نظامی ندارند.

آقای خطیبی، حضور گروه طالبان را در شماری از ولسوالی ها تائید کرد، اما گفت که در حال حاضر روحیه جنگی طالبان تضعیف شده و توان مبارزه با نیروهای امنیتی کشور ندارند.

وی بیان کرد، با آن که تلاش ها به خاطر بهبود امنیت این ولایت صورت گرفته و بار ها مسئله کمبود نیروی امنیتی این ولایت به مقام های ارشد امنیتی در مرکز کشور گزارش شده اما تا حالا کسی به خواست آنها توجه نکرده است.

این در حالی است که افزایش ناامنی ها، حضور گسترده طالبان در شماری از بخش های این ولایت و اخاذی ها از سوی این گروه از دیگر نگرانی های اعضای شورای ولایتی و باشندگان این ولایت به شمار می رود.

گفتنی است که ولایت غور از مناطق ناامن و محروم در غرب کشور می باشد که طی سال های گذشته در قسمت تامین امنیت و انکشاف آن کم تر توجهی صورت گرفته و به همین خاطر طی ماه های گذشته شاهد حملات گسترده هراس افگنان طالب بودیم.

چندین روستا در ولایت غور از سوی طالبان مدیریت می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد