چهار-موتر-حامل-گندم-در-غور-از-سوی-طالبان-ربوده-شد

مقامات محلی در ولایت غور می گوید که گروه طالبان چهار موتر گندم کمک شده هند را که قرار بود بین مردم نیازمند توزیع شود، ربوده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید، این موترها در مسیر راه ولسوالی شهرک و در منطقه سرپل دره تخت توسط افراد ملا احمد شاه، معاون والی نام نهاد طالبان در این ولایت و ملا مصطفی توقف داده شده اند.

آقای خطیبی می‌افزاید، این محموله گندم از جمله کمک‌های کشور هندوستان است که از بندر چابهار وارد افغانستان شده است.

با اینکه اقبال نظامی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت غور می‌گوید، موترهای ربوده‌شده مربوط دفتر پروگرام غذایی جهان (WFP) می‌باشد؛ اما مسوولین این نهاد در هرات تا به حال در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

عبدالقیوم میرزاده، رئیس سیلوی هرات نیز تأیید می‌کند که از چهار روز به این سو روند بارگیری و انتقال محموله گندم کمکی کشور هندوستان از این سیلو به ولایت‌های بادغیس و غور آغاز شده است.

آقای میرزاده، می‌گوید، تا به حال ۲۴ موتر گندم به ولایت بادغیس و ۱۷ موتر دیگر به ولایت غور از سیلوی مرکزی هرات بارگیری شده است.

طالبان هنوز ربودن این موترهای حامل گندم را نپذیرفته اند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور نیز می‌گوید، به دلیل خشکسالی در این ولایت، دولت مرکزی تصمیم گرفته تا پنج هزار متریک تُن گندم را ذریعه موترهای لاری به این ولایت انتقال دهد.

این تصمیم حکومت افغانستان در حالی اتخاذ شده که طالبان مسلح از چندین سال به این سو در مسیر شاهراه هرات- غور حضور گسترده دارند و همواره برای موترهای باربری و مسافربری در این مسیر مشکلات ایجاد می‌کنند.

چهار موتر حامل گندم در غور از سوی طالبان ربوده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد