کارخانه‌-تولید-هیروئین-در-بدخشان-نابود-گردید

وزارت داخله اعلام نموده که نیروهای پولیس مبارزه علیه مواد مخدر با راه اندازی عملیات، یک کارخانه‌ی تولید و پروسس هیروئین را در ولایت بدخشان کشف و نابود کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه این وزارت که امروز پنج شنبه(11، دلو) منتشر شده، آمده است که این کارخانه روز گذشته، در روستای توغ بای ولسوالی ارگو ولایت بدخشان نابود شده است.

وزارت داخله گفته است که از این فابریکه، ۴۰کیلوگرام مواد کیمیاوی و ۳۰ کیلوگرام تریاک کشف و در محل حریق شده است.

در خبرنامه آمده است که در یک عملیات دیگر، نیروهای پولیس مبارزه با مواد مخدر در مربوطات ولسوالی شهر بزرگ ولایت بدخشان ۱۰ کیلوگرام تریاک را کشف کردند و در پیوند به آن یک فرد بازداشت شده است.

وزارت داخله در خبرنامه‌ی دیگری گفته است که پولیس بغلان چهار تن را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده است.

در خبرنامه آمده است: “مامورین پولیس مبارزه با مواد مخدر ولایت بغلان، چهار تن از قاچاقبران مواد مخدر را از ولسوالی خنجان، کمربند امنیتی شمرق و پلخمری بعد از شناسایی بازداشت کرده اند. این افراد مقدار ۵۲ کیلوگرام چرس را به طور ماهرانه در سه عراده موتر جاسازی کرده بودند”.

این در حالی است که به گفته‌ی مقامات افغان، مواد مخدر یکی از بزرگترین منابع مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان محسوب می‌شود. هم‌چنان، دولت افغانستان قاچاق و فروش مواد مخدر را در کنار فعالیت گروه‌های تروریستی عامل ناامنی این کشور می‌داند.

کارخانه‌ تولید هیروئین در بدخشان نابود گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد