کارمندان-دولتی-در-بادغیس-با-طالبان-هم-دست-استند

برخی مقام های محلی در ولایت بادغیس می گویند: نیروهای امنیتی هیچگاه با گروه طالبان درگیر نمی شوند؛ زیرا برخی از اعضای خانواده ها در این ولایت، ضمن همکاری با طالبان، از جمله کارمندان دولت نیز می باشند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالعزیز بیک، رییس شورای ولایتی بادغیس، روز دوشنبه (۷ ،جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ راه های اکمالاتی ولسوالی های بالامرغاب و جوند مسده می باشد و اکمالات آن از طریق هوا صورت می گیرد . و هچمنان ولسوالی های آبکمری٬  مقر و قادس این ولایت نیز زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد.

وی افزود؛ ولایت بادغیس ۶ ولسوالی دارد که ۵ تای آن زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد و در حال حاضر چندین قریه در ولسوالی قادس تحت تصرف طالبان می باشد و برای دختر ها از صنف ۶ به بالا اجازه درس خواندن داده نمی شود و پسران را نیز مجبور به گذاشتن ریش و بستن لنگی نموده اند.

وی تصریح داشت که تمام اعضای گروه طالبان در این ساحات، از ولایت بادغیس بوده و غذای شان را از خانه های مردم جمع آوری می کنند. درحالیکه مردم با فقر و خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند.

در همین حال، عبدالغفور ملکزی، والی این ولایت به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ هیچ گاه نبرد میان نیروهای امنیتی و طالبان در این ولایت صورت نگرفته است؛ زیرا بسیاری از خانواده ها اعضای شان ضمن اینکه کارمند دولت می باشند، با گروه طالبان نیز همکاری دارند. بطور نمونه، چندی قبل تعدادی از سربازان پولیس به صفوف طالبان پیوستند و اکنون دوباره در جمع نیروهای امنیتی آمده اند.

ضیاگل حبیبی، عضوی شورای ولایتی بادغیس به افغان نیوز گفت: طالبان در مقابل نیروهای امنیتی میجنگند و افراد پول دار و نیروهای نظامی را در بدل پرداخت پول، گروگان می گیرند و پس از میانجیگری بزرگان دوباره آزاد می کنند. وی افزود؛ برخی از افراد جهادی مانند" حامد نجیب الله" به دلیل بی توجهی دولت نسبت به این ولایت، به گروه طالبان پیوسته اند.

قابل ذکر است که پس از اعلام آغاز عملیات از سوی طالبان، تحت نام"جهاد الخندق"  مردم بادغیس بیش تر احساس خطر می کنند.

کارمندان دولتی در بادغیس با طالبان هم دست استند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد