کاهش-تعداد-عساکر-ناتو-در-افغانستان-به-روند-صلح-بستگی-دارد

ناتو می‌خواهد شمار عساکر خود در افغانستان را کاهش دهد، اما تاکید دارد که این روند به پروسه صلح و کاهش خشونت از سوی طالبان بستگی دارد.

به گارش افغان نیوز: ینس استولتنبرگ، سرمنشی این پیمان در ویدیو کنفرانس دیروز خود (۱۷ جون) در بروکسل گفت که شمار سربازان ناتو در افغانستان از ۱۶ هزار به تقریباً ۱۲ هزار کاهش یافته و این روند ادامه خواهد داشت.

او گفت: "ما می‌خواهیم که حضور خود را بیشتر کاهش دهیم، ولی کاهش به پروسه صلح وابستگی دارد. البته چیزی را که ما امیدواریم و از طالبان می‌خواهیم انجام دهند این است که خشونت را کاهش دهند و ما کاهشی را که توقع داشتیم ندیده‌ایم."

آقای استولتنبرگ افزود، نیروهای ناتو هنگامی از افغانستان کاملاً خارج خواهند شد که شبکه‌ی القاعده و دیگر گروه‌های دهشت‌افگن توان فعالیت آزادنه در این کشور نداشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوی بین افغان‌ها هرچه زودتر آغاز شود و بر اهمیت قطع رابطه طالبان با شبکه‌ی القاعده و دیگر گروه‌های دهشت‌افگن تأکید کرد.

این درحالی است که سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر چند روز پیش به رادیو آزادی گفته بود که اگر دو هزار زندانی دیگر طالبان از زندان‌های افغانستان رها ساخته شوند در مدت یک هفته به گفت‌وگوی بین‌الافغانی آماده خواهند شد.

کاهش تعداد عساکر ناتو در افغانستان به روند صلح بستگی دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد