کاهش-درصدی-تلفات-غیرنظامیان-در-افغانستان

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که آمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان در سه ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: هیات معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما، امروز چهارشنبه(۴ ثور) با نشر گزارشی گفته است که از اول ماه جنوری تا ۳۱ ماه مارچ سال جاری میلادی، ۱۷۷۳ مورد تلفات غیرنظامیان ثبت شده است.

در این گزارش آمده است: “در جریان این سه ماه، ۱۷۷۳ مورد تلفات غیرنظامیان که شامل ۵۸۱ کشته و ۱۱۹۲ زخمی می‌شود ثبت شده است. از این میان، ۵۸۲ مورد این آمار را کودکان تشکیل می‌دهد که شامل ۱۵۰ کشته و ۴۳۲ زخمی می‌شود”.

یوناما تاکید کرده است که این آمار، ۲۳ درصد کاهش تلفات غیرنظامیان را در مقایسه با همین زمان در سال گذشته‌ی میلادی نشان می‌دهد و هم‌چنان از سال ۲۰۱۳ به این طرف، پایین‌ترین آمار در سه ماه نخست سال می‌باشد.

در این گزارش آمده است که ۳۵ درصد این تلفات ناشی از درگیری‌های زمینی، ۱۸ درصد انفجار مواد تعبیه شده، ۱۳ درصد عملیات‌های هوایی، ۱۰ درصد حملات انتحاری، ۹ درصد قتل‌های هدف‌مند، ۷ درصد بقایای مواد منفجره از دوران جنگ، ۷ درصد عملیات‌های تلاشی و ۲ درصد نیز ناشی از سایر تاکتیک‌ها بوده است.

هم‌چنان یوناما گفته است: “مسوول ۳۹ درصد این تلفات طالبان، ۱۷ درصد نیروهای امنیتی، ۱۳ درصد نیروهای خارجی، ۱۲ درصد گروه تروریستی داعش، ۱۲ درصد تبادله‌ی آتش، ۳ درصد عناصر نامشخص مخالف دولت، ۲ درصد گروه‌های مسلح طرف‌دار دولت و ۲ درصد دیگر هم نیروهای متعدد طرف‌دار دولت بوده‌اند”.

سازمان ملل متحد تاکید کرده است که ادامه هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در نتیجه‌ی استفاده از مواد منفجره تعبیه شده از سوی گروه‌های مخالف دولت‌ و حملات هوایی توسط نیروهای امنیتی، نگران کننده است.

این در حالی است که چند روز قبل، هراس‌افگنان طالب عملیات بهاری خود را تحت نام (الفتح) آغاز کردند. وزارت دفاع در آن زمان تاکید کرد که هراس‌افگنان طالب توان جنگی ندارند و با این کار تنها به جنگ‌جویان خود انگیزه‌ی کاذب می‌دهند.

کاهش 23 درصدی تلفات غیرنظامیان در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد