کاهش-نیروهایی-امریکایی-در-افغانستان

فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی نیروهای امریکا گفته است که این کشور سربازان‌اش را در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش داده است.

به گزارش افغان نیوز: جنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای امریکا،  روز گذشته( پنج‌شنبه، 29) در یک ویدیویی کنفرانس گفته است که این کاهش بر اساس بخشی از توافق میان امریکا و طالبان صورت گرفته است.  

آقای مک‌کنزی گفته است: «شرایط این است که ما مطمین شویم که هیچ حمله ای علیه خاک ما (امریکا) از افغانستان صورت نمی‌گیرد».

در همین حال ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو روز گذشته در یک کنفرانس ویدویی تاکید کرد که طالبان باید به تعهدات اش که در توافق با امریکا کرده است عمل کند.

آقای ستولتنبرگ گفته است: «من کاملا مطمین هستم که تنها راه رسیدن به یک راه حل سیاسی پایدار و صلح آمیز برای پایان جنگ در افغانستان، روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها است».

دبیر کل ناتو تاکید کرده است که این سازمان از روند صلح افغانستان حمایت میکند. او گفته است: «ما به برگزاری گفتگوهای میان  افغان‌ها نسبت به هر زمان دیگر نزدیک تر شده ایم».

این در حالی است که امریکا و طالبان در ۲۹ فبروری سال روان میلادی به توافقی در راستای صلح افغانستان دست یافتند که  بر اساس این توافقنامه، امریکا در جریان ۱۳۵ روز سربازان خود در افغانستان از ۱۲ هزار به ۸۶۰۰ نفر کاهش میدهد. طالبان نیز تعهد کرده است که هرگونه روابط با گروه های هراس افگن مانند القاعده را قطع کنند.

 

کاهش نیروهایی امریکایی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد