کتابِ-روایت-حملات-سپتامبرمنتشر-شد

القاعده در بیست‌و یکمین سالروز حملات ۱۱ سپتامبر، کتابی را در مورد برنامه‌ریزی این حملات منتشر کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ این کتاب توسط ابو محمد المصری، یکی از اعضای ارشد القاعده، به مناسبت بیست‌ویکمین سال‌روز حملات ۱۱ سپتامبر نوشته شده است.

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی این کتاب شامل جدول زمانی دقیق حملات به چندین هواپیمای مسافربری ایالات‌ متحده در سپتامبر ۲۰۰۱ است.

کتاب نشر شده از سوی القاعده نزدیک به ۲۵۰ صفحه دارد و به‌ گونه آنلاین توسط شاخه رسانه‌ای این شبکه به اشتراک گذاشته‌ شده است.

المصری در این کتاب گفته است که القاعده از سال ۱۹۹۶ میلادی و زمان پا گذاشتن به افغانستان، به هدف کشاندن ایالات‌متحده به یک جنگ فرسایشی طولانی‌مدت آماده می‌شد.

براساس روایت این کتاب، بنیاد فکری حملات ۱۱ سپتامبر زمانی مطرح شد که یک پیلوت مصری پیشنهاد فرستادن یک هواپیمای غیرنظامی حامل هزاران بشکه مواد قابل اشتعال را به یک ساختمان مهم و نمادین امریکایی مطرح کرد.

این ایده سبب شد که چندین جنگ‌جوی القاعده برای تمرینات بیشتر انتخاب و سپس در سال ۱۹۹۸ به دانشگاه‌های مختلف جهان فرستاده شوند.

این مهاجمان با ربودن چهار هواپیما، بر مرکز تجارت جهانی در نیویارک حمله کردند که در نتیجه آن، بیش از سه هزار امریکایی جان باختند.

المصری در این کتاب، همه برنامه‌ریزی‌های قبل از حملات ۱۱ سپتامبر را روایت کرده است.

با این همه، پس از حملات 11 سپتامبر، امریکا اسامه بن لادن و ایمن الظواهری، از رهبران شبکه القاعده را متهم به دست داشتن در این حملات کرده بود.

کتابِ روایت حملات 11 سپتامبرمنتشر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد