کرزی-افغانستان-از-صلح-دایمی-هنوز-فاصله-دارد

رییس جمهور پیشین کشور با اشاره به حوادث تروریستی اخیر می‌گوید که افغانستان با استقرار صلح دایمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور این اظهارات را روز گذشته (یکشنبه ۲۳ عقرب) در سخنانی در کنفرانس مجازی بین‌المللی «علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان» بیان کرده است.

وی گفت: «وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دایمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.»

کرزی با بیان این‌که حملات تروریستی اخیر در کابل، کندز و قندهار با نام داعش دسیسه‌ای علیه ثبات افغانستان بود، گفته: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دیانت، تاریخ و فرهنگ جامعه افغانستان هیچ تناسب و سازگاری ندارد.

آقای کرزی تصریح کرد: تحولات اخیر که باعث فروکش نمودن شعله آتش جنگ و زمینه ساز قطع جنگ و خونریزی در کشور شد، مورد استقبال ما است و از این ‌که امروز مردم افغانستان خبر ناگوار جنگ و کشتار را نمی‌شنوند یا کمتر می‌شنوند بسیار خرسندیم. اما واقعیت آن است که وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دایمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.

وی تصریح کرده که راه حل مسئله افغانستان در مشورت و مراجعه به مردم است؛ زیرا ثبات سیاسی و برقراری صلح پایدار بدون مشارکت مردم بدست نمی آید.

این درحالی است که عالمان جهان اسلام و چهره‌های برجسته سیاسی هفت کشور خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شده و بر اتحاد کشورهای اسلامی و مبارزه با گروه داعش تاکید کردند.

 

کرزی: افغانستان از صلح دایمی هنوز فاصله دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد