کرونا-در-بلخ؛-تجلیل-از-روزهای-عید-فطر-ممنوع-گردید

مقام‌های محلی ولایت بلخ اعلام نموده اند که دیدوبازدیدهای عیدانه به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع بوده و در روز‌های عید سعید فطر، محدودیت‌های بیشتری بر گشت‌وگذار شهروندان این ولایت اعمال خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ امروز( شنبه، 3 جوزا) به آژانس افغان نیوز گفت که اداره محلی بلخ به همکاری پولیس این ولایت محدودیت‌های شدید بر رفت‌وآمد شهروندان اعمال می‌کنند و تجلیل از روزهای عید و دیدوبازدیدهای عیدانه را هم منع قراردادند.

آقای فرهاد افزود که در سه روز عید، محدودیت‌ها بر گشت‌وگذار به جدی‌ترین شکل آن اعمال خواهد شد و نیروهای امنیتی در تمامی سطح شهر، افزون بر تأمین امنیت شهروندان، برای اعمال قیود روز گردی نیز تدابیر شدید روی دست گرفته اند.

به گفته سخنگوی والی بلخ، شهرداری و ریاست صحت عامه این ولایت نیز در روزهای عید تدابیر جدی به خاطر آگاهی دهی و ضدعفونی کردن شهر روی دست گرفته‌اند.

او تأکید کرد که« متأسفانه» انتشار ویروس کرونا در بلخ سیر صعودی دارد و بیشتر از 600 نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند که بیشتر از 20 نفر هم جان‌باخته‌اند.

آقای فرهاد در مورد وضع محدودیت‌ها بر گشت‌وگذار پس از روزهای عید گفت که قیود روز گردی در سه روز عید بیشتر است و پس‌ازآن نظر به مشورت صحت عامه و کمیسیون مبارزه با ویروس کرونا در مورد رفع و یا تمدید قیودات، تصمیم گرفته خواهد شد.

محمدامین دره‌صوفی، عضو شورای ولایتی بلخ نیز گفت که انتشار ویروس کرونا در چند روز اخیر افزایش‌یافته و نگرانی شهروندان بلخ را برانگیخته است. بنابراین، شورای ولایتی به همکاری اداره محلی از مردم این ولایت خواسته که روزهای عید در خانه بمانند و دیدوبازدیدهای عیدانه را انجام ندهند.

آقای دره‌صوفی بیان کرد که تصمیم گرفته‌شده است در روزهای عید محدودیت‌های جدی بر رفت‌وآمدهای مردم وضع شود و تمامی بازارها و دکان‌ها مسدود شود و نیروهای امنیتی در کنار تأمین امنیت قیود روزگردی را نیز در سه روز عید به شکل جدی اعمال نمایند.

این عضو شورای ولایتی بلخ گفت: « مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیستند. درحالی‌که سال‌های گذشته سفره عیدی با میوه‌های خشک پهن می‌کردند؛ اما در این عید مردم توانایی خرید میوه‌های خشک را ندارند».

او از شهروندان بلخ خواست که باید به خاطر سلامتی خود و اعضای سالخورده‌‌ای خانواده‌های‌شان ویروس کرونا را جدی بگیرند؛ زیرا افراد مسن بیشتر در معرض مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا قرار دارند

این درحالی است که بر بنیاد اطلاعات وزارت صحت عامه کشور، شمار مبتلایان ویروس کرونا در بلخ به 677 تن رسیده که از این میان 29 تن جان‌باخته و 26 تن دیگر هم بهبودیافته‌اند.

بااین‌همه، وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 782 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های مختلف به ثبت رسیده که با این ارقام تازه، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به 9998 نفر افزایش‌یافته است.

کرونا در بلخ؛ تجلیل از روزهای عید فطر ممنوع گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد