معرفی-سرپرست-وزارت‌های-صحت-عامه-و-امور-زنان

رئیس جمهور غنی نامزد وزیر و سرپرست وزارت‌های صحت عامه، امور زنان و نامزد ریاست عمومی دافغانستان بانک را رسماً معرفی نمود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز چهار شنبه(14، جوزا) داکتر محمد جواد عثمانی را به عنوان نامزد وزیر و سرپرست وزارت صحت عامه، حسینه صافی را بحیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور زنان و اجمل احمدی را بحیث نامزد ریاست عمومی دافغانستان بانک، رسماً معرفی کرد.

در مراسمی که بدین مناسبت در ارگ برگزار گردید، داکتر محمد جواد عثمانی نامزد وزیر و سرپرست وزارت صحت عامه صحبت کرد و ضمن تشکر از اعتماد رئیس جمهور گفت: تعهد میکنم که به مردم خویش خدمت نمایم. وی در خصوص اولویت های خویش در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، اصلاحات در نظام شفاخانه ها، بهبود عرضه خدمات صحی و رسیدگی به نیازمندی های مردم نیز صحبت نمود.

متعاقباً حسینه صافی نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور زنان صحبت کرد و ضمن تشکر از اعتماد رئیس جمهور و بانوی اول کشور، گفت که در راستای بهبود حقوق زنان کار خواهم کرد.

وی همچنان گفت که در زمینه بلندبردن آگاهی و رفع مشکلات زنان کار خواهد کرد، تا حقوق فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آنان بیشتر از پیش تامین گردد.

به همین ترتیب اجمل احمدی نامزد ریاست عمومی دافغانستان بانک و سرپرست این نهاد، در مورد کارکردهای قبلی خویش در وزارت صنعت و تجارت صحبت کرد و گفت که تلاش کرده است تا در مطابقت به هدایات رئیس جمهور، افغانستان را از کشور وارداتی به صادراتی مبدل کند و تسهیلات خوب تجارتی فراهم شود.

وی در مورد برنامه هایش در ریاست عمومی دافغانستان بانک گفت که تلاش می کنم تا پالیسی خوب پولی به میان آید، همکاری ها با سکتور بانکداری بیشتر گردد و نظارت خوب از این سکتور وجود داشته باشد.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان گفت که وظیفۀ دولت ایجاد امید است و ما تیم امید هستیم و در شرایط دشوار مسئولیت ما بیشتر می شود که امید ایجاد کنیم.

آقای غنی گفت که تیم متعهد و مصمم به میان آمده است و رهبری حکومت افغانستان بحیث یک تیم واحد در خدمت شما خواهد بود و شما اتکا به دولت را بحیث یک بنیاد اساسی ببینید.

وی تاکید داشت که از نامزد وزرای کنونی ابراز سپاسگزاری می کنم که صدای ما را برای خدمت به ملت لبیک گفتند. ما باید در هر بخش به ویژه اجتماعی و صحت اقدامات منسجم داشته باشیم، بالای کرونا فایق آئیم و از تعهد و صداقت ما ملت مطمئن شود.

معرفی سرپرست وزارت‌های صحت عامه و امور زنان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد