کشتار-و-چپاول-کوچی‌های-مسلح-در-غزنی-و-میدان-وردک

یک عضو مجلس نمایندگان از کشتار و چپاول کوچی‌های مسلح به حمایت طالبان در ولایت‌های غزنی و میدان وردک خبر داده و می‌گوید که آنها یک دهقان را با ضرب برچه به قتل رسانیده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ مهدی راسخ، عضو مجلس نمایندگان کشور، امروز جمعه(۲۸، جوزا) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که کوچی‌های مسلح روز گذشته یک دهقان به نام ملا خداداد را از منطقه سبز آب خوات ولسوالی ناور ولایت غزنی با خود برده و بعد با ضرب برچه به شهادت رسانیده و جنازه اش را به مردم تحویل داده‌اند.

وی مدعی است که کوچی‌های مسلح طی چند روز اخیر در منطقه دره خرسخان و اسباب ولسوالی سرچشمه ولایت میدان وردک نیز کشتزار مردم را چرانیده و مردم را تهدید نموده اند.

آقای راسخ تصریح کرده که کوچی‌های مسلح در سایه‌ی طالبان در این مناطق حضور یافته و ضمن چرانیدن رمه‌های شان، در جنگ‌ها علیه نظام با طالبان همکار بوده و با مردم ده نشین نیز می‌جنگند.

این عضو مجلس نمایندگان همچنان می‌گوید که طالبان در میدان وردگ و غزنی تجمع نموده و پلان عملیات بر ناور و بعد مرکز بهسود را دارند.

راسخ از مدافعین مردم و جوانان شجاع می‌خواهد که بسیج شده و آمادگی دفاع را داشته باشند.

این درحالی است که کوچی‌ها همواره در فصل‌های بهار و تابستان وارد این مناطق می شوند، اما حضور آنها در این مناطق با درگیری‌های مسلحانه با روستائیان و در مواردی با تلفات می‌انجامد.

دولت در سالهای گذشته بارها اعلام کرده که مشکل میان کوچیها و ساکنان محلی را حل کند اما تاکنون رسما در این مورد اقدامی نکرده است.

کشتار و چپاول کوچی‌های مسلح در غزنی و میدان وردک

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد