کشته-شدن-بیش-از-دو-هزار-غیر-نظامی-توسط-طالبان-در-سال-

وزارت داخله‌ی افغانستان اعلام کرده است که در جریان سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به هفت‌هزار و ۴۰۰ غیرنظامی از سوی طالبان کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی که امروز( جمعه، 13ج دی) از سوی این وزارت به نشر رسیده آمده است که در سال ۲۰۱۹ میلادی دو هزار و ۲۱۹ غیرنظامی از سوی جنگ‌جویان وابسته به گروه طالبان کشته و پنج هزار و ۱۷۲ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

اعلامیه افزوده است که این غیرنظامیان در نتیجه‌ی حملات انتحاری، انفجار ماین و «حملات چریکی» طالبان در کشور کشته و زخمی شده‌اند.

در اعلامیه وزارت داخله آمده است که از مجموع دو هزار و ۲۱۹ فرد کشته شده، ۱۷۹ غیرنظامی در جنوری، ۱۰۳ غیرنظامی در فبروری، ۱۱۸ غیرنظامی در مارچ، ۱۰۹ غیرنظامی در اپریل، ۲۲۳ غیرنظامی در می و ۲۳۰ غیرنظامی در جون از سوی طالبان کشته شده‌اند.

بر بنیاد اطلاعات اعلامیه، ۱۹۸ غیرنظامی در ماه جولای، ۳۰۲ غیرنظامی در آگست، ۲۷۳ غیرنظامی در سپتامبر، ۲۵۰ غیرنظامی در اکتوبر، ۱۲۰ غیرنظامی در نوامبر و ۱۱۴ غیرنظامی دیگر در ماه دسامبر کشته شده‌اند.

همچنان اعلام افزوده است که از مجموع پنج هزار و ۱۷۲ زخمی، ۳۲۰ غیرنظامی در ماه جنوری، ۱۴۳ غیرنظامی در فبروری، ۲۸۰ غیرنظامی در مارچ، ۳۴۳ غیرنظامی در اپریل، ۳۷۸ غیرنظامی در می و ۳۹۲ غیرنظامی دیگر در ماه جنون در جریان حملات طالبان زخمی شده‌اند.

همچنان ۷۶۹ غیرنظامی در ماه جولای، ۷۶۲ غیرنظامی در آگست، ۷۷۳ غیرنظامی در سپتامبر، ۴۸۶ غیرنظامی در اوکتوبر، ۲۰۸ غیرنظامی در نوامبر و ۲۳۸ غیرنظامی دیگر در ماه دسامبر زخمی شده‌اند.

تا کنون گروه طالبان در مورد نشر ارقام کشته شدگان غیرنظامی از سوی وزارت داخله چیزی نگفته است.

 

 

کشته شدن بیش از دو هزار غیر نظامی توسط طالبان در سال 2019

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد