کشته-شدن-یک-فرمانده-ارشد-القاعده-در-شرق-افغانستان

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که قاری یاسین یکی ازافراد کلیدی و از فرماندهان ارشد گروه القاعده در ولایت پکتیکا در شرق کشورمان کشته شده است.

به گزارش افغان نیوز: پنتاگون روز شنبه (۵ حمل) اعلام کرد که قاری یاسین در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی در تاریخ ۱۹ مارچ در ولایت پکتیکا کشته شده‌است.

به گفته وزارت ایالات متحده امریکا، قاری یاسین مسؤولیت چندین حملۀ گسترده را به دوش داشته که در پی آن ده‌ها غیر نظامی و دو سرباز امریکایی کشته شده‌اند.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در بیانیه‌یی کشته‌شدن قاری یاسین را مرگ نماینده تروریستانی که اسلام را بدنام می‌کنند خوانده و گفته‌است که این گروه با هدف‌قراردادن عمدی افراد ملکی از چنگ عدالت نمی‌توانند فرار نمایند.

وزارت دفاع امریکا قاری یاسین را یک چهره مهم تروریستی عنوان کرده و می‌گوید او از بلوچستان پاکستان بوده و در ولایت پکتیکا هدف قرار گرفته‌است.

به گفته پنتاگون، قاری یاسین با گروه طالبان نیز رابطه نزدیک داشته و این رهبر ارشد شبکه القاعده سازمان‌دهی و مدیریت انفجار ماه سنبله سال ۱۳۸۷ در هوتل مایورت اسلام‌آباد را هم به دوش داشته‌است.

در حمله به هوتل مایورت که با استفاده از یک موتر مملو از مواد انفجاری رخ داده بود، ضمن نابودی بخش بزرگی از آن هوتل ۵۰ تن به شمول سفیر جمهوری چک و دو نظامی امریکایی در آن کشته شدند.

این در حالی است که گروه القاعده در این اواخر فعالیت کمتری داشته و گروه نو ظهور داعش فعالیت تروریستی بیشتری در کشور های مختلف از جمله افغانستان را آغاز نموده است.

کشته شدن یک فرمانده ارشد القاعده در شرق افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد