کشف-دو-ذخیره‌گاه-ماین-و-مواد-انفجاری-از-هرات-و-هلمند

نیروهای امنیتی کشور با راه اندازی عملیات در ولایت های هلمند و هرات، دو ذخیره‌گاه ماین‌های کنار جاده‌ای و مواد انفجاری طالبان را کشف و خنثی نموده اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت داخله امروز (دوشنبه، ۲۷ جوزا) در اعلامیه‌ای گفته است که جنگ‌جویان طالب از مهمات و مواد انفجاری ذخیره‌شده در این ذخیره‌گاه در طراحی و سازمان‌دهی حملات تروریستی در مربوطات ولسوالی پشتون زرغون استفاده می‌کرده‌اند.

در همین حال دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس هرات نیز از کشف یک ذخیره‌گاه مواد انفجاری گروه طالبان در ولسوالی اوبه‌ی این ولایت خبر داده است.

در اعلامیه‌ی این دفتر آمده است که این ذخیره‌گاه در نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی تحت رهبری امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس هرات کشف و از بین برده شده است.

به نقل از اعلامیه، در جریان این عملیات به جنگ‌جویان طالب نیز تلفات سنگین وارد شده، اما آمار مشخصی از تلفات ارایه نشده است.

دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس هرات گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان از این ذخیره‌گاه مواد انفجاری در تهیه و ساخت ماین‌های دست‌ساز بشکه‌ای استفاده می‌کردند.

در همین حال، نیروهای امنیتی کشور با راه اندازی یک عملیات در ولایت هلمند یک انبار ماین های کنار جاده ای طالبان را از بین برده اند.

در خبرنامه ای که به این مناسبت منتشرشده است آمده است که این عملیات محاربوی در ولسوالی گرم سیر و در نواحی بارکزی صورت گرفته است که در آن یک طالب کشته شده و بیشتر از ۴۰ عدد ماین کنار جاده ای طالبان از بین برده شده است.

هلمند از ناامن ترین ولایات جنوبی افغانستان به شمار می رود که گواه رویدادهای بی شمار امنیتی و درگیری ها است.

ولایت هرات در غرب کشور از ولایت‌های نسبتا امن به‌حساب می‌آید، اما گروه طالبان در چند ولسوالی این ولایت از جمله ولسوالی‌های اوبه، شیندند، پشتون زرغون، گلران و… حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.

کشف دو ذخیره‌گاه ماین و مواد انفجاری از هرات و هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد