کشف-نزدیک-به-۲۰۰-میل-سلاح-در-ننگرهار

نیروهای امنیتی طالبان در جریان عملیات تصفیه‌ای در جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار نزدیک به ۲۰۰  میل سلاح را کشف و ضبط کردند.

به گزارش افغان نیوز: طالبان از کشف نزدیک به ۲۰۰ میل سلاح و سایر تجهیزات نظامی در ۲۴ ساعت گذشته از مربوطات شهر جلال‌آباد؛ مرکز ولایت ننگرهار خبر داده‌اند.

در ادامه عملیات برای جستجوی خانه به خانه که از دو ماه به این‌سو آغاز شد، طالبان می‌گویند که در جریان این عملیات، مقدار زیادی سلاح، مواد انفجاری و موترهای دولتی را کشف و ضبط کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، پیش‌تر در یک کنفرانس خبری در کابل گفته بود که در نتیجه‌ عملیات تصفیه‌ای، نیروهای طالبان مقداری زیادی اسلحه، مواد انفجاری، موترهای ضد گلوله و دولتی به دست آورده‌اند.

در همین حال، این کار طالبان با واکنش‌ها و انتقادهای زیادی همراه بوده‌است. اندریاس وان برندت؛ نماینده اتحادیه اروپا در کابل از طالبان خواسته بود که تفتیش خانه‌ها را فورا متوقف کنند.

وی با نشر توییتی گفته بود: «آزارها، تفتیش‌ خانه‌ها، دستگیری‌ها و خشونت علیه افرادی از اقوام مختلف و زنان جنایت است و باید فورا متوقف شود. با وجود جنگ پوتین، شما را زیر نظر داریم!»

از سوی دیگر، هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر مذهبی طالبان نیز نیروهای این گروه را از ورود به خانه‌های مردم منع کرده‌بود.

اما سخنگوی طالبان ادعا کرده بود که در عملیات جستجوی خانه‌ها در کنار نیروهای امنیتی طالبان، وکیل گذر و امام مسجد محل هم حضور دارند.

وی افزوده‌بود که اگر نیروهایی بدون حضور این افراد محلی قصد بازرسی خانه کسی را بکنند، نباید اجازه تلاشی داده‌شود.

کشف نزدیک به ۲۰۰ میل سلاح در ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد