کشف-۳۴۰۰-کیلوگرام-مواد-انفجاری-از-ولایت-غزنی

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که نیروهای پولیس ملی در مربوطات ولسوالی ده یک ولایت غزنی، یک موترلاری نوع مازدا را همراه با ۳۴۰۰ کیلوگرام مواد انفجاری بدست آورده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز پنج شنبه(7، حمل) منتشر شده، آمده است که نیروهای پولیس ملی، اردوی ملی و امنیت ملی با انجام یک عملیات مشترک هدفمند در مربوطات ولسوالی ده یک ولایت غزنی، یک موترمملو از مواد انفجاری را کشف و بدست آورده اند.

در این موترلاری نوع مازدا، ۳۴۰۰ کیلوگرام مواد انفجاری نوع امونیم نایتریت، ۳۹ عدد ریموت ماین های کنار جاده،۱۵۰ متر و چهار بسته فلیته ثانیه سوز ومقداری وسایل که در ساخت ماین‌های کنار جاده از آن استفاده می‌شود، جاسازی شده بود.

وزارت داخله تصرحی نموده است که هراس افگنان می‌خواستند ازاین محموله بزرگ مواد انفجاری درطراحی وسازماندهی حملات هراس افگنانه در بخش‌های ولایت غزنی وسایر ولایات همجوار این ولایت استفاده کنند؛ اما پیش از رسیدن به هدف، توسط نیروهای امنیتی ودفاعی کشورکشف گردید.

اعلامیه افزوده است که با کشف و بدست آمدن این موترمملو از مواد انفجاری، از ده‌ها حادثه تروریستی که منجر به تلفات افراد ملکی می‌گردید، جلوگیری به عمل آمد.

این درحالی است که یک انفجار حوالی ساعت 10 صبح دیروز (چهارشنبه، 6 حمل) هنگامی در منطقۀ روشن‌تاور ولسوالی موسی‌قلعۀ این ولایت رخ داد که یک موتر حامل غیرنظامیان با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرد.

کشف ۳۴۰۰ کیلوگرام مواد انفجاری از ولایت غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد