کمپ-چینایی‌ها-در-فاریاب-به-تصرف-طالبان-درآمد

کمپ چینایی‌ها در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب، در پی یک حمله گسترده تهاجمی طالبان سقوط کرد.

به گزارش افغان نیوز: مقام‌های محلی با تایید این خبر به رسانه های گفته است که کمپ چینایی‌ها در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب، پس از حدود نزدیک به دو ماه محاصره، سرانجام ناوقت روز گذشته، در پی یک حمله گسترده تهاجمی طالبان به دست این گروه افتاده است.

در این پاسگاه، ده‌ها تانک رزهی، رنجر و انبارهای مهم سلاح های سبک و سنگین وجود داشت که همه به دست طالبان افتاده اند. بسیاری از منتقدان حکومت به این باور اند که حلقاتی در درون حکومت عمدا مانع رسیدن کمک به نیروهای امنیتی در پاسگاه‌های که در محاصره طالبان می‌شوند تا طالبان به تجهیزات بیشتر دست یابند.

حنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به صدای امریکا گفته که در جریان حمله گروهی طالبان، حمایت های وزارت دفاع و حمایت قاطع به موقع نرسیدند و این مسئله سبب شد که این پاسگاه سقوط کند.

وی افزود؛ بیش از ۷۰ سربازی که در این کمپ موظف بودند، شمار شان از کمپ خارج شده و به کوه‌ها رفته بودند که به دست طالبان اسیر شده اند و حدود ۲۶ سرباز ناپدید است و مشخص هم نیست که به چه تعداد دیگر کشته و زخمی شده اند.

این درحالی است که سه روز پیش، نیز گروه طالبان با حمله به این پاسگاه نظامی، ۱۷ سرباز امنیتی را کشت و ۱۴ تن دیگر را زخمی کرد.

کمپ چینایی‌ها در فاریاب به تصرف طالبان درآمد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد