کمک‌های-بشر-دوستانه-جمهوری-چک-به-مردم-افغانستان

وزارت خارجه جمهوری چک به تازگی اعلام کرده که دولت این کشور مبلغ ۷۵ میلیون کرون کمک‌های بشر دوستانه را به مردم افغانستان، تصویب کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه چک با نشر اعلامیه گفته است که 75 میلیون کرون در همکاری با اتحادیه اروپا و سازمان ملل به منظور مراقبت‌های بهداشتی، کمک به زنان و کودکان و مدیریت مهاجرین در کشورهای همسایه افغانستان به مصرف می‌رسد.

در اعلامیه وزارت خارجه چک آمده است که این کمک نخست برای نیروهای مسلح افغانستان در نظر گرفته شده بود اما؛ با توجه به تحولات اخیر در افغانستان، تصمیم گرفته شد که از این پول صرف برای کمک‌های بشردوستانه استفاده شود.

در اعلامیه تاکید شده که ۴۰ میلیون این مبلغ پیش از این به تصویب رسیده بود و ۴۵ میلیون کرون دیگر آن به پیشنهاد وزیر خارجه‌ی چک، روز گذشته به تصویب رسیده است.

بر بنیاد اطلاعات اعلامیه وزارت خارجه چک، ۲۰ میلیون کرون از برنامه‌های دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) حمایت می‌کند که بر تثبیت و حمایت از آوارگان داخلی در افغانستان و پناهندگان افغان در ایران، پاکستان و آسیای مرکزی تمرکز دارد.

از این میان، ۱۵ میلیون کرون به برنامه‌‌های صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در افغانستان «یونیسف»، ۱۰ میلیون کرون برای پروژه‌ی برنامه‌ی توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) به هدف تثبیت و حمایت از معیشت مردم آسیب‌پذیر افغانستان در نظر گرفته شده است.

سفارت افغانستان در جمهوری چک نیز در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نگاشته که این مقدار پول معادل ۳.۵ میلیون دالر امریکایی یا ۲۹۵ میلیون افغانی می‌شود.

بااین حال، هفته گذشته در نشست سازمان ملل متحد در مورد وضعیت جاری افغانستان، کشورهای کمک کننده بیش از یک میلیارد دالر کمک‌های بشری شان را به افغانستان تعهد سپرد.

کمک‌های بشر دوستانه جمهوری چک به مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد