متقی-داعش-تهدید-جدی-برای-افغانستان-نیست

سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است که تهدیدات داعش در حال حاضر در افغانستان جدی نیست و آنان مرکز و قدرت نظامی در این کشور ندارند.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در سفرش در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفته است که خطر امنیتی رفع شده است و هیچ مشکل امنیتی در افغانستان وجود ندارد.

سرپرست وزارت خارجه طالبان در مورد رویدادهای اخیر در کندز و قندهار بر نمازگزاران شیعه که مسوولیت آن را گروه داعش برعهده گرفت، گفته که حملات در ساحاتی انجام شده است که تامین امنیت آن دشوار بود. او تاکید کرده که از این پس توجه ویژه به تامین امنیت مساجد خواهد شد.

امیرخان متقی تصریح کرده است که داعش در افغانستان تهدید جدی تلقی نمی‌شود و تبلیغات به نفع داعش جریان دارد و کوشش می‌شود که طالبان ضعیف نشان داده‌ شوند.

متقی گفته که امنیت مراکز دینی و مذهبی به کمک مردم تامین خواهد شد.

متقی در سفرش به ترکیه خاطرنشان کرده است که افغانستان و ترکیه پیشینه تاریخی دارند و می‌توان از امکانات و تجارب ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و بازسازی افغانستان بهره برد.

آقای متقی افزوده که در سفرش به ترکیه با مقام‌های این کشور در مورد به رسمیت شناختن حکومت طالبان و سرمایه‌های افغانستان که از سوی افغانستان مسدود شده است، گفتگو کرده و نظر ترکیه در این مورد مثبت بوده است.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در گفتگوی خود با آناتولی کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در نشست گروه بیست و نیز وعده کمک یک میلیارد دالری در نشست جینوا را نشانه تعامل جهان با طالبان عنوان کرده است.

متقی از تمام کشورهایی که تمایل به ساخت‌و‌ساز در افغانستان دارند و یا پروژه‌های‌شان ناتمام مانده است، خواسته تا به کار خود ادامه دهند.

بااین حال سفر امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان به ترکیه، دومین سفر او پس از مسوولیتش در وزارت خارجه طالبان است. او پیش از به قطر سفر کرده بود و با هیات امریکایی دیدار و گفتگو کرده بود.

متقی: داعش تهدید جدی برای افغانستان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد