کشورهای-همسایه-به-دور-از-سیاست-با-افغانستان-تجارت-کنند

اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که تحولات اخیر سیاسی در کشور روند تجارت با تمامی کشورهای جهان را متخل کرده و از کشورهای همسایه افغانستان خواسته که به دور از« تعاملات و دیدگاه‌های سیاسی» با افغانستان تجارت‌شان را ادامه دهند تا به مردم افغانستان آسیب نرسد.

به گزارش افغان نیوز؛ اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری امروز( دوشنبه، 12 میزان) با نشر اعلامیه گفته است که تحولات اخیر سیاسی در افغانستان روند تجارت را با تمامی کشورهای جهان به شمول کشورهای همسایه که شرکای عمده در عرصه تجارت با افغانستان بودند، متاثر و مختل کرده است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ابراز نگرانی کرده و گفته است که فرارسیدن فصل زمستان، تقاضا برای مواد اولیه و مواد نفتی افزایش می‌یابد و عرضه این مواد بنا بر مشکلات بانکی، بی‌ثبات بودن نرخ اسعار و کاهش روابط تجاری با کشورهای همسایه، در کم‌ترین میزان انجام می‌شود.

دراعلامه اتاق‌ تجارت آمده است که نبود روابط تجاری با کشورهای همسایه، روند عرضه و تقاضا در مارکیت‌های افغانستان را متاثر کرده و بهای تمامی اجناس، به‌خصوص مواد اولیه و مواد نفتی، در بازارهای افغانستان افزایش یافته است.

به نقل از اعلامیه اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری تاکید کرده است که از ادامه چنین وضعیت نه‌تنها تاجران و عرضه‌کنند‌گان، بلکه مصرف‌کنندگان نیز زیان می‌بینند.

این اتاق در اعلامیه خود گفته است که نبود مراودات و تجارت میان افغانستان و کشورهای همسایه، روند واردات و عرضه مواد مورد نیاز در بازارهای افغانستان را به‌شدت متأثر کرده و احتمال می‌رود در آینده نزدیک و فصل زمستان قیمت‌های مواد اولیه و مواد نفتی بیش‌تر افزایش یابد.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در اخیر از پاکستان، ایران، اوزبیکستان و ترکمنستان خواسته است که به دور از «تعاملات و دیده‌گا‌های سیاسی» روند تجارت با افغانستان را تسهیل کنند.

کشورهای همسایه به دور از سیاست با افغانستان تجارت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد