کمیته-مصونیت-خبرنگاران-خشونت-علیه-کارکنان-رسانه‌ای-ادامه-دارد

کمیته مصونیت خبرنگاران می‌گوید؛ با وجود وعده‌های طالبان برای بهبود وضعیت خبرنگاران در کشور هنوز خشونت در برابر کارکنان رسانه‌ای ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان امروز( یک‌شنبه، 7 قوس) در گزارشی گفته است، با وجودی وعده‌های امارت اسلامی طالبان در زمینه تغییر وضعیت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای، هنوز برخورد نادرست و خشونت علیه خبرنگاران ادامه دارد.

این کمیته از تکرار وضعیت پیشین ابراز تاسف کرده و افزوده است که خبرنگاران مانند سه ماه پیش با مشکلات بی‌شماری مواجه اند اما؛ مشکل جدی‌تر این است که هیچ موردی از خشونت در برابر خبرنگاران بررسی و عاملان آن شناسایی نشده‌است.

کمیته مصونیت خبرنگاران در این گزارشی خود گفته است که در جریان هفته گذشته، بصیر احمدی، گوینده تلویزیون آیینه در کابل، از سوی افراد مسلح مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته‌است.

کمیته مصونیت خبرنگاران تصریح کرده‌است که هفته گذشته، گل‌احمد الماس، خبرنگار آزاد در ولایت غور به دلیل تهیه گزارش در مورد فقر و ناداری یک خانواده مجبور به ترک خانه‌اش شده‌است.

این کمیته گفته‌است که در جریان یک هفته اخیر، خبرنگاران از سوی طالبان و سایر افراد نیز تهدید شده‌اند.

این کمیته مورد وضعیت رسانه‌ها در ولایت‌های کشور گفته‌است که در هفته گذشته یک رادیو در ولایت لغمان فعالیت‌اش را به دلیل مشکلات اقتصادی متوقف کرد.

بااین حال کمیته مصونیت خبرنگاران آمار داده است که پس از سقوط دولت پیشین و روی کارآمدن امارت اسلامی طالبان، در زون شرق شش رسانه شنیداری به دلیل مشکلات اقتصادی و سانسور، نشرات خود را متوقف کرده‌ که در نتیجه آن ۶۰ خبرنگار مرد و ۸ خبرنگار زن بی‌کار شده‌اند.

کمیته مصونیت خبرنگاران: خشونت علیه کارکنان رسانه‌ای ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد