گارنیزیون-کابل-معترضان-حق-حمل-سلاح-در-تظاهرات-را-ندارند

گارنیزیون کابل اعلام کرده که معترضان حق نزدیک شدن به مکان های ممنوعه را ندارند و نباید تحت هیچ شرایطی با خود سلاح حمل کنند.

به گزارش افغان نیوز: گارنیزیون کابل با نشر اعلامیه یی اعتراضات مسالمت آمیز را حق هر شهروند خوانده و از مسئولین برگزار کننده این اعتراضات خواستار همکاری در تامین امنیت شده است.

اما این نهاد امنیتی تاکید کرده که اعتراضات با مسدود شدن راه ها و متوقف شدن فعالیت های اقتصادی سبب سلب و آسیب رسانیدن به حقوق سایر شهروندان گردد، هیچ نوع توجیه قانونی نداشته برعکس در مغایرت با قوانین و حقوق شهروندان قرار دارد.

به منظور تامین امنیت بهتر هموطنان عزیز و جلوگیری از بروز بی نظمی و حوادث ناگوار، تیم امنیتی قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل خود را مکلف به تامین امنیت تظاهر کنندگان میداند.

گارنیزیون کابل خواسته است که سازمان‌دهندگان اجتماعات، اعتصابات و یا تظاهرات مکلفیت دارند در صورت راه ‌اندازی تظاهرات و اجتماعات مطابق ماده هفتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات، موضوع را از قبل به پولیس اطلاع داده تا نیروهای امنیتی در تفاهم با سازمان دهندگان اجتماعات و تظاهرات  تدابیر مؤثر امنیتی مسیر و محلات اجتماعات را تأمین نمایند.

همچنان از سازمان ‌دهندگان و اشتراک‌کنندگان خواسته شده است که از نزدیک شدن به ساحات ممنوعه (ریاست‌جمهوری، محلات دیپلوماتیک وزیر محمد اکبرخان، مراکز و تأسیسات نظامی، شفاخانه‌ها، مکاتب، کودکستان‌ها، محلات مهم تجاری و محلات محافظت شده) جلوگیری به عمل آورند.

سازمان‌دهندگان و اشتراک‌کنندگان تظاهرات و اجتماعات از حمل سلاح تحت هر عنوان به شمول محافظین امنیتی افراد و اشخاص در جریان  اجتماعات و تظاهرات جداً جلوگیری به عمل آورند.

گارنیزیون کابل به سازمان دهندگان تظاهرات و اجتماعات ابلاغ کرده، که به منظور حفظ امن و نظم عامه و آرامش شهروندان عزیز شهر کابل ضمن رعایت کامل قوانین کشور از آغاز الی ختم تظاهرات و اجتماعات رعایت نمایند.

گارنیزیون کابل در اخیر تاکید کرده که در صورت نقض موارد قانونی، سازمان دهندگان تظاهرات، که هویت آنها نزد ارگانهای امنیتی تثبیت است پاسخگو خواهند بود.

گارنیزیون کابل: معترضان حق حمل سلاح در تظاهرات را ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد