گروه-داعش-چالشی-فراتر-از-افغانستان-است

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در مورد گروه دولت اسلامی یا داعش گفت که داعش به حیث یک چالش بزرگ به افغانستان و البته فراتر از افغانستان تلقی می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی پیش از چاشت یک‌شنبه(۶ قوس) در مورد افزایش کشت و تولید مواد مخدر در سال جاری در افغانستان گفت که مانع عمدۀ پیوستن نیروهای در جنگ با مردم و دولت افغانستان به صلح این است که علاقه‌مندی جدی به صلح تا به حال نداشتند و به دلیل پناه‌گاه‌هایی که در اختیارشان است، این ضرورت را احساس نکردند.

وی افزود،  بیش‌تر کشت مواد مخدر در مناطق ناامن که تحت تسلط طالبان است، صورت گرفته، اما از عملیات‌های اخیر بالای مرکزهای تولید مواد مخدر در جنوب افغانستان اظهار رضایت کرد.

آقای عبدالله در مورد گروه دولت اسلامی یا داعش نیز گفت که داعش به حیث یک چالش بزرگ به افغانستان و البته فراتر از افغانستان تلقی می‌شود.

او گفت که خوش‌حال هستیم داعش در کشورهای دیگر که پناه‌گاه‌های اصلی یا مراکزشان در منطقه بود و حکومت‌شان شکست خورده‌است.

عبدالله در همین زمینه گفت که بعضی اطلاعات هم داده می‌شود که با واقعیت‌ها صدق نمی‌کند و واقعیت چیزی‌ست که ما شاهدش هستیم و در مقابله با داعش قرار داریم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که امروز شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان نیز از افزایش روزافزون فعالیت گروه داعش در شمال افغانستان اظهار نگرانی کردند.

عبدالستار درزابی، یکی از اعضای مجلس گفت که رشد داعش در شمال دوام جنگ را طولانی می‌کند و منفعت قوت‌های جهانی خواهد بود.

گروه دولت اسلامی یا داعش از دوسال به این‌طرف در حال افزایش فعالیت‌هایش در افغانستان است، چنان‌چه از شرق افغانستان در ولایت ننگرهار نفوذش آغاز کرده به ولایت کنر و سپس به بخش‌های جنوبی در زابل و شمالی در فاریاب و جوزجان و حتا دایکندی گسترش یافت.

در همین حال عبدالله عبدالله گفت که ما طرف‌دار شرکت افغان‌ها در جنگ در هیچ نقطۀ دنیا نیستیم و حکومت وحدت ملی طرف‌دار این نیست که افغان‌ها در هیچ نقطه‌یی در جنگ دخیل باشند.

هرچند در این اظهار نظر، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی از کس یا جایی نام برده نشد اما محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی در آخرین اظهاراتش پیروزی علیه داعش در عراق و سوریه را، به ویژه به شهروندان افغانستان که در آن‌جا جنگیدند تبریک گفت.

پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که صدها تن از شهروندان افغانستان که در ایران پناهنده هستند، توسط حکومت آن کشور استخدام گردیده و به جنگ در سوریه فرستاده شدند.

گروه داعش چالشی فراتر از افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد