گروه-طالبان-بر-ولسوالی-غزنی-تسلط-دارد

مقامات ولایت غزنی گویند که ولسوالی های جغتو، ناوه، رشیدان، زنه خان، واغه و خوگیانی این ولایت به صورت کامل تحت تصرف طالبان می باشد و هیچ یکی از نهادهای دولتی در این مناطق وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: غلام سخی عمار عضو شورای ولایتی غزنی، امروز دوشنبه( ۱۸ سرطان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که ولسوالی های اندر، ده یک، گیرو و مقر نیز تحت تهدید طالبان قرار دارد که در مجموع از ۱۸ ولسوالی ۱۱ ولسوالی آن در وضعیت بد امنیتی قرار دارند.

آقای عمار تصریح می کند؛ ۶ ولسوالی این ولایت که در تصرف کامل طالبان قرار دارد تمامی ادارات این ولسوالی ها به مرکز شهر غزنی انتقال یافته اند.

وی آتش بس های محلی در غزنی را رد کرد و گفت که هنوز هیچ چیزی در ارتباط با آتش بس محلی با طالبان در این ولایت صورت نگرفته است.

در همین حال محمد عارف نوری، سخنگوی ولایت غزنی تایید می کند که ۱۱ ولسوالی غزنی زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد اما به جز ناوه سایر ولسوالی ها از کنترول طالبان خارج می باشد.

نوری علاوه کرد؛ جلسه امنیتی که دیروز در این ولایت برگزار شد و قرار بود روی امنیت این ولسوالی ها تصمیم گرفته شود، با اصابت سه موشک در نزدیکی مقر برگزاری این نشست، جلسه بدون نتیجه پایان یافت.

این درحالی است که طالبان چندی قبل با ارسال نامه تهدید آمیز به ولسوالی های مالستان و جاغوری ولایت غزنی، هشدار داده بودند که در صورت عدم تسلیم به این گروه، جنگ علیه مردم را آغاز خواهند کرد.

گروه طالبان بر 6 ولسوالی غزنی تسلط دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد