گروه-طالبان-پولیس-را-اسیر-و-تن-دیگر-را-به-قتل-رساندند

گروه طالبان ۱۹ تن از نیروهای پولیس را در ولایت‌های بغلان و لغمان اسیر نموده و ۵ سرباز دیگر را در شمال کشور به قتل رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، مقامات در بغلان از سقوط ولسوالی تاله و برفک به دست گروه طالبان خبر دادند و گفته اند که عقب نشینی از این ولسوالی تاکتیکی بوده است و در جریان در گیری ها در ولایت های بغلان و لغمان ۱۹ پولیس اسیر و ۵ تن دیگر کشته شدند.

مقامات محلی در ولایت بغلان می گویند؛ ولسوالی تاله و برفک این ولایت در پی درگیری شدید به دست گروه طالبان سقوط کرده است دو روز قبل در این ولسوالی نبرد سنیگنی بین نیروهای امنیتی و گروه طالبان جریان داشت.

فیروز الدین ایماق عضو شورای ولایتی بغلان به رسانه‌ها گفته است؛ گروه طالبان از روز سه شنبه مرکز تجارتی تاله و برفک را محاصره کرده بودند و درگیری شدیدی جریان داشت که دست کم سه پولیس در جریان این درگیری ها کشته و شماری هم به دست این گروه اسیر شده اند.

ایماق از سقوط این ولسوالی به دست گروه طالبان انتقاد کرده و فرمانده پولیس این ولایت را به ضعف مدیریت متهم کرد. وی هشدار داد که "اگر وضعیت همینطور پیش برود، ولسوالی دوشی و سپس مرکز ولایت بغلان نیز از دست خواهند رفت".

مقامات امنیتی افغان گفته اند که نیروهای امنیتی از این ولسوالی عقب نشینی تاکتیکی کرده اند و تلاش ها برای تصرف دوباره این ولسوالی به شدت جریان دارد.

گروه طالبان بیان داشته است که در جریان درگیری سه پولیس کشته شد و ۱۳ تن دیگر اسیر گردیده اند.

بغلان یکی از ولایات ناامن و شکننده است که گروه‌های مخالف دولت مانند طالبان در چندین ولسوالی آن فعالیت دارند و شمار زیادی از مردم این محلات از خشونت در حال فرار هستند.

همزمان با این در ولایت   لغمان نیز دست کم دو تن از نیروهای امنیتی در حمله مخالفین دولت بر یک پوسته بیرون شهری پولیس کشته شده و شش تن دیگر به گروگان گرفته شدند.

 

 

 

 

گروه طالبان 19 پولیس را اسیر و 5 تن دیگر را به قتل رساندند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد