گروگان-گیری،-کابوس-تلخ-مردم-غور

مسوولان در ولایت غور از گروگان گیری، تهدید و قتل مردم توسط گروه طالبان خبر می دهند.

به گزارش افغان نیوز: محمد مهدوی، عضوی شورای ولایتی غور به خبرنگار افغان نیوز، گفت؛ برخی از اعضای گروه طالبان که در ولسوالی های دولینه٬ سایند و  تولک این ولایت  فعالیت دارند؛ مردم را از مسیر راه گروگان می گیرند و یا گلوله باران می کنند. در حال حاضر برخی از مناطق به اندازه ی برای مردم نا امن شده که کسی جرأت گشت و گزار را ندارند.

وی افزود؛ بیشتر ولسوالی های این ولایت به دلیل حضور گسترده ی طالبان ناامن بوده و اکنون نبرد شدید میان هراس افگنان و نیروهای امنیتی در ولسوالی چارسده جریان دارد که دو هفته قبل، قریه های خوجه گان و اوشان سقوط نمود و در نتیجۀ آن 50 تن از خیزش های مردمی کشته و زخمی شدند.

آقای مهدوی تصریح کرد: ولایت غور به دلیل هم مرزی با ولابت های ناامن کشور مانند؛ هلمند، فرا، فاریاب٬ سرپل و بادغیس تحت تهدید بلند امنیتی قرار دارد. وی افزود، از سوی هم حکومت محلی نسبت به این مسئله بی توجه بوده و اوضاع را درست مدیریت نمی تواند.

در همین حال، غلام ناصر خاضع، والی غور به خبرنگار افغان نیوز گفت: به استثنای ولسوالی های پسابند و چارسده که راه موصلاتی شان به دلیل ناامنی ها مسدود می باشد، دیگر تمام  مرکز ولسوالی ها به دست نیروهای امنیتی قرار دارد.

وی همچنان تایید نمود که طالبان از ولایت های فاریاب٬ فراه و هلمند به این ولایت آمده که تعداد شان به ۳ هزار تن میرسند.

غور از جمله ولایتی است که از میان گروه های تروریستی، طالبان در آنجا حضور گسترده داشته و هز ازگاهی مردم را گروگان گرفته و یا سر می برند.

گروگان گیری، کابوس تلخ مردم غور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد