گزارش-متناقض-از-حمله-نیروهای-امریکایی-در-میدان-وردک

سخنگوی گروه طالبان مدعی است که نیروهایی امریکایی و حامیان داخلی آنان در ولایت میدان وردک بالای یک مکتب یورش برده و هفت تن از شاگردان را به شهادت رسانده اند؛ اما مقامات امنیتی این رویداد را قسم دیگری گزارش داده اند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز یک شنبه(9، سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که اشغالگران امریکایی و غلامان داخلی آنها در میدان وردک ۷ شاگرد مدرسه را به شهادت رساندند.

در اعلامیه آمده است که به دوام وحشت ها و جنایات جنگی، اشغالگران امریکایی و غلامان داخلی آنها، شب گذشته در قریه نیک پایکول ولسوالی چک ولایت میدان وردک بر یک مدرسه بنام مدرسه چهلگزیان  چاپه زدند.

آقای مجاهد تصریح نموده است که در جریان یورش ۷ طفل را که شاگردان مدرسه بودند به شهادت رساندند، تعداد زیادی اطفال دیگر را لت وکوب کردند.

همچنان در اعلامیه آمده است که نیروهایی امریکایی و حامیان داخلی آنان اکثر بخش های مدرسه را توسط مواد انفجاری، تخریب کردند.

ذبیح الله افزوده است که در ضمن برخانه های نزدیک به مدرسه نیز حمله آور شدند، خانه های ملکی را تخریب و منفجر کرده، اموال قیمتی و زیورات را به غارت بردند.

سخنگوی طالبان مدعی است که نیروهایی امریکایی و حامیان داخلی آنان در جریان این حملات، ۴ تن از باشنده گان محلی را که مردم ملکی بودند لت وکوب نموده و بعداز آن با خود بردند.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی ولایت میدان وردک امروز یک‌شنبه(۹سرطان) در یک خبرنامه گفته است، در نتیجه عملیات ویژه نیروهای امنیتی که شب گذشته بر اساس اطلاعات کشفی در ولسوالی چک راه‌اندازی شده بود، ۱۰ شورشی طالب کشته شدند.

اعلامیه افزوده است که در این عملیات ۴ تن به اتهام همکاری با شورشیان طالب نیز بازداشت شده‌اند.

به گفته دفتر مطبوعاتی میدان وردک، یک قرارگاه و ۴ عراده موترسایکل، چند میل کلاشینکوف و مقداری مهمات شورشیان طالب نیز در این عملیات منهدم شده است.

این درحالی است که سخنگوی طالبان با نشر یک اعلامیه، با تایید این عملیات گفته است که این عملیات بر یک مدرسه دینی انجام شده که در نتیجه ۷ دانش‌آموز کشته شده‌اند.

گزارش متناقض از حمله نیروهای امریکایی در میدان وردک

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد