گزارش‌های-متناقض-از-تلفات-نیروهای-امنیتی-در-ولایت-کندز

گروه طالبان و برخی از منابع محلی مدعی اند که در نتیجه حمله مسلحانه بر مرکز ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی افغان وارد شده است؛ اما وزارت دفاع ملی از کشته شدن هشت طالب در این ولسوالی خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: صفی‌الله امیری، معاون شورای ولایتی کندز به رسانه ها گفته است که نیمه‌های شب گذشته، طالبان در منطقه کلوب ولسوالی دشت ارچی این ولایت به قرارگاه مشترک نظامیان افغان حمله کردند که در نتیجه آن، ۱۳نظامی شامل پولیس و اردو کشته و ۱۲ تن دیگر آنان مجروح شده اند.

در همین حال، انعام‌الدین رحمانی، سخنگوی پولیس کندز در صحبت با صدای امریکا پذیرفت که تلفات به نیروهای پولیس و اردو وارده شده است؛ اما آمار دقیق ارائه نکرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده که در حمله جنجگویان این گروه، ۳۵نظامی افغان کشته شده و چهار تن را نیز اسیر کرده اند.

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان گفته است که حمله هوایی نظامیان افغان در مربوطات ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، سبب کشته شدن هشت طالب گردیده است.

مقام‌های امنیتی افغانستان به گونه رسمی در مورد تلفات سربازان پولیس و اردو در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، وضاحت نداده اند.

این در حالی است که روز گذشته نیز 17 نیروی امنیتی افغانستان در ولایت های بغلان، فاریاب و جوزجان توسط طالبان به شهادت رسیدند و بیشتر از 17 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گزارش‌های متناقض از تلفات نیروهای امنیتی در ولایت کندز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد