گزارش‌های-متناقض-از-درگیری-نیروهای-آمریکایی-در-ننگرهار

رسانه‌های داخلی و خارجی با نشر گزارش های متناقض از درگیری مستقیم میان نیروهای امریکایی و نیروهای کماندوی ارتش افغانستان در ولایت ننگرهار خبر داده و برخی هم گفته‌اند که این تلفات ناشی از حمله علیه نیروهای امریکایی و افغان از بیرون صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: روزنامه نیویارک تایمز به نقل از منابع خود گزارش کرده است که این درگیری روز گذشته (شنبه، ۱۹ دلو) در جریان یک عملیات مشترک نیروهای امریکایی و افغان در ولسوالی شیرزاد ننگرهار صورت گرفته است.

به نقل از گزارش این روزنامه، درگیری پس از یک تنش لفظی میان یک سرباز کماندو و نیروهای امریکایی آغاز شده است. در جریان این درگیری پنج یا شش سرباز امریکایی و شش سرباز کماندوی افغان کشته شده‌اند.

سانی لگت، یک سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان نیز درگیری مستقیم میان نیروهای امریکایی و افغان را تأیید کرده است. او در صحبت با رسانه‌ها همچنان گفته است که در جریان این درگیری دو سرباز امریکایی کشته و شش سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

او در عین حال تأکید کرده است که علت و انگیزه‌ی این درگیری تا کنون مشخص نشده و آنان در حال جمع‌آوری اطلاعات در این مورد هستند. مقام‌های افغان تا کنون به گونه‌ی رسمی در این مورد چیزی نگفته‌اند.

در همین حال، سرهنگ سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان به رسانه ها گفته است که یک نیروی مرکب از سربازان افغان و آمریکایی مشغول انجام عملیاتی در ولایت ننگرها بود که هدف آتشبار مستقیم قرار گرفت.

وی گفت: "ما درحال ارزیابی اوضاع هستیم و جزییات بیشتری را به مرور زمان با دریافت آنها ارائه خواهیم کرد." این درحالی است که شماری از رسانه های محلی این حمله را کار یک سرباز یا سربازان "خودی" توصیف کرده اند.

از سوی هم، مبارز خادم، یکی از مقام های ارشد امنیتی در ننگرهار نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که درگیری میان نیروهای آمریکایی و افغان روی داده و بیم آن می رود شماری کشته شده باشند.

یک مقام افغان به خبرگزاری فرانسه نیز گفته است: "چندین هلی کوپتر در مجتمع ستاد فرود آمدند و مجروحان را با خود بردند؛ اما نمی دانیم چه تعدادی کشته یا زخمی شده اند."

یک مقام آمریکایی هم به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که شماری از سربازان آمریکایی در این حمله زخمی یا کشته شده اند.

گزارش‌های متناقض از درگیری نیروهای آمریکایی در ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد