گفتگوی-عبدالله-و-غنی-روی-اقدامات-بعدی-صلح

محمداشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی کشور، درباره اقدامات بعدی پروسه صلح در ارگ دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز دو شنبه(21، میزان) با عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی، دیدار کرد.

در اعلامیه آمده است که عبدالله عبدالله در مورد سفر اخیرش به هند و دیدار با مقامات آن کشور، به رئیس جمهور معلومات ارائه نمود.

همچنان اعلامیه افزوده است که هردو جانب ضمن صحبت در مورد جزئیات سفر پُردستآورد هیات بلند رتبۀ دولت تحت ریاست رئیس جمهور غنی به قطر، در خصوص اقدامات بعدی در پروسۀ صلح بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی هم، سخنگویان هیات‌های مذاکره کننده دولت و طالبان می‌گویند که نشست گروه‌های تماس پس از وقفه طولانی برگزار شده و روی مسایل «اختلافی» نیز بحث‌های جدی صورت گرفته است.

این درحالی است که گروه طالبان روز یکشنبه بر شهر لشکرگاه؛ مرکز هلمند حمله کردند و بخش‌هایی از این شهر را تصرف کردند. نهادهای امنیتی روز دو شنبه اعلام کردند که نیروهای کماندو از مرکز به هلمند اعزام شده‌اند و در نتیجه درگیری، طالبان تلفات سنگین داشته‌اند.

در همین حال، نیروهای امریکایی در افغانستان ا اعلام کردند که مواضع طالبان در هلمند را در حمایت از نیروهای افغان بمباران کرده‌اند.

رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید: حمله بر شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند از سوی گروهی از طالبان که به ایران نزدیک اند، انجام شده‌است.

گفتگوی عبدالله و غنی روی اقدامات بعدی صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد