سفارت-آمریکا-طالبان-را-به-نقض-توافق‌نامه-متهم-کرد

کاردار سفارت امریکا به تایید اظهارات فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان اعلام نموده که خشونت‌های اخیر طالبان با توافق‌نامه صلح این گروه با امریکا سازگاری ندارد.

به گزارش افغان نیوز: همزمان با افزایش حملات تهاجمی طالبان بر ولایت هلمند، سفارت امریکا در کابل از این گروه خواسته است که فورا حملات‌شان را براین ولایت متوقف سازند.

راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل امروز سه‌شنبه( 22 میزان) در یک رشته توییتی گفته است که خشونت‌های اخیر طالبان با توافق‌نامه صلح امریکا با این گروه سازگاری ندارد.

وی همچنان به تایید سخنان اسکاد میلر، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، خواستار کاهش سایر خشونت‌های طالبان نیز شده است.

آقای ویلسون گفته است که نیاز مبرم است تا تمامی خشونت‌ها کاهش یابد و زمینه استقرار صلح پایدار که ضرورت همه شهروندان افغانستان است، فراهم شود.

در همین حال، روز گذشته نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کردند که مواضع طالبان در هلمند را در حمایت از نیروهای امنیتی افغان بمباران کرده‌اند.

این درحالی است که درگیری‌ها با گذشت چندین روز در ولایت هلمند همچنان ادامه دارد و طالبان گفته‌اند که خواهان بازپس‌گیری مناطق از دست رفته‌ای شان هستند.

سفارت آمریکا طالبان را به نقض توافق‌نامه متهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد