گفتگوی-غنی-با-قوماندانان-قول-اردوهای-۲۱۵-میوند-و-۲۰۷-ظفر

رئیس جمهور غنی در صحبت با قوماندانان قول اردوهای ۲۱۵ میوند و ۲۰۷ ظفر، وضعیت امنیتی ولایات غور، بادغیس، فراه، هرات و هلمند را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ بررسی وضعیت امنیتی ولایات کشور، روز گذشته طی نشستی با قوماندانان قول اردوهای ۲۱۵ میوند و ۲۰۷ ظفر، وضعیت امنیتی ولایات غور، بادغیس، فراه، هرات و هلمند را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست که طریق ویدیوکنفرانس انجام شد و در حمدالله محب مشاور امنیت ملی نیز حضور داشت، رئیس جمهور ضمن بررسی وضعیت امنیتی ولایات متذکره، به آنان در خصوص تشریک مساعی بیشتر، توجه خاص به امنیت ولایت هلمند و آماده گی برای پلان های آینده، هدایات لازم داد.

آقای غنی بر هماهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی و دفاعی، توجه به امنیت ولایات غور و بادغیس، کار مردمی در ولایت فراه و رفع نیازمندی های قول اردوهای ۲۱۵ میوند و ۲۰۷ ظفر، تاکید ورزید.

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفت که با درنظرداشت راهنمایی های وزارت صحت عامه، قرنطین مراعات گردد و در راستای مبارزه با ویروس کرونا توجه جدی صورت گیرد.

این درحالی است که جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت افغانستان می‌گوید: طالبان فقط نام های ۹۸ نفر از نیروهای افغان را به حکومت تسلیم داده است و این گروه باید در مورد ناپدید بودن سایر نظامیان افغان وضاحت بدهد.

آقای فیصل گفت: "آیا آنان (طالبان) آنانرا به شهادت رسانیده اند؟ این افراد را در جاهای پنهان نگهداری کرده اند؟ به دیگران به فروش رسانده اند؟ هر طوری که باشد آنان مجبور اند به مردم افغانستان در مورد این ۶۱۰ تن معلومات بدهند."

گفتگوی غنی با قوماندانان قول اردوهای ۲۱۵ میوند و ۲۰۷ ظفر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد