گفتگوی-وزیران-خارجه-پاکستان-و-عربستان-روی-وضعیت-افغانستان

وزیران خارجه پاکستان و عربستان سعودی در مورد روابط دو جانبه و تحولات منقطه از جمله افغانستان در ریاض دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه پاکستان بامداد امروز( سه‌شنبه، 4 عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور در دیدار با فیصل بن فرحان آل‌سعود، وزیر خارجه عربستان تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه را مورد بررسی قرار داده است.  

در اعلامیه آمده است که دو طرف در این دیدار افزون بر گفتگو درمورد موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی، در رابطه به وضعیت افغانستان نیز گفتگو کرده‌اند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان رزو گذشته نیز در حاشیه کنفرانس محیط زیستی در عربستان با جان کری، نماینده ویژه امریکا در امور تغییرات آب و هوایی دیدار کرد.

خان در این دیدار در بحث تحولات منطقه‌ای، بر اهمیت یک افغانستان صلح آمیز و با ثبات برای پاکستان و منطقه تاکید کرده است.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت، جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی این کشور شده‌است.

این در حال است که عمران خان، نخست‌ وزیر  پاکستان همواره بر به رسمیت شناختن حکومت طالبان و آزاد سازی دارایی‌های افغانستان از سوی امریکا و جامعه جهانی تاکید کرده است.

گفتگوی وزیران خارجه پاکستان و عربستان روی وضعیت افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد