مقامات-پیشین-امرالله-صالح-را-به-عنوان-رییس-جمهور-اعلام-کردند

مقام‌های حکومت پیشین افغانستان با نشر بیانیه‌ ۱۸ ماده‌ای، امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی را به عنوان رییس جمهور قانونی کشور اعلام کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ در این بیانیه‌ی ۱۸ ماده‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه، ۶ میزان) از سوی سفارت افغانستان در سویس منتشر شد، آمده است که هیچ «اداره‌ی خودخوانده»ی دیگر نمی‌تواند خلاف قانون اساسی کشور، جاگزین حکومت «مشروع» جمهوری اسلامی افغانستان شود.

مقام‌های حکومت پیشین گفته‌اند که به‌دنبال «اشغال کشور توسط عناصر خارجی»، حکومت جمهوری اسلامی افغانستان براساس مسئولیت تاریخی خود و در مشورت با بزرگان، رهبران و چهره‌های سیاسی و اقشار مختلف اجتماعی، تصمیم‌گیری کرده و این بیانیه را صادر کرده‌اند.

طبق ماده‌ی دوم این بیانیه، با بیرون شدن اشرف غنی و قطع رابطه‌ی او با سیاست و اداره‌ی کشور، معاون اول ریاست‌جمهوری براساس قانون به‌عنوان سرپرست حکومت، امور کشور را رهبری می‌کند.

امرالله صالح که معاون اول اشرف غنی بود، چند روز پس از فرار غنی، در تویتی اعلام کرده بود که براساس قانون، او سرپرست مشروع ریاست‌جمهوری افغانستان است.

با این حال، در ماده‌ی سوم خاطرنشان شده است که اگر معاون اول ریاست‌جمهوری آمادگی انجام وظایف رییس‌جمهور را نداشته باشد، معاون دوم رییس‌جمهور، رییس مجلس سنا، رییس مجلس نمایندگان و وزیر امور خارجه به ترتیب امور کشور را رهبری کنند.

مقامات پیشین امرالله صالح را به عنوان رییس جمهور اعلام کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد