یازده-ولسوالی-غزنی-زیر-تهدید-بلند-امنیتی-قرار-دارند

از مجموع ۱۸ ولسوالی ولایت غزنی ۱۱ ولسوالی آن زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد و به تازگی بیش از ۵۰۰ طالب مسلح از ولایات جنوبی وارد غزنی شدند.

به گزارش افغان نیوز: مقام های محلی در ولایت غزنی از حضور گسترده مخالفان مسلح در ولایت غزنی خبر داده؛ می گویند که اگر نیروهای امنیتی اکمالات نشود، خطر سقوط بسیاری از ولسوالی های این ولایت وجود دارد.

خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که شمار زیادی از مخالفان مسلح از آن سوی خط فرضی دیورند وارد ولسوالی های گیرو و اندر این ولایت شده اند.

وی گفت که حضور گسترده مخالفان مسلح، ولسوالی اندر را از ده روز به این سو در محاصره قرار داده و راه های اکمالاتی نیروهای امنیتی مسدود است.

این عضو شورای ولایتی غزنی می گوید که تحرکات نظامی طالبان نیز بیشتر شده در سه روز گذشته دو پاسگاه امنیتی در ولسوالی خواجه و مرکز این ولایت به دست طالبان سقوط کرده اند.

او از حضور افراد خارجی در میان گروه طالبان نیز خبر داده می گوید که اتباع خارجی در میدان های نبرد حاضر نمی شوند و بیشتر کار های تخنیکی، ساخت ماین ها و طرح حملات را بر عهده دارند.

آقای اکبری تصریح میکند که در ولایت غزنی شماری از افراد طالبان هر ازگاهی تحت نام داعش فعالیت های هراس افکنانه شان را انجام میدهند.

شورای ولایتی غزنی، مسئولان محلی این ولایت را متهم به کم‌کاری میکند.

از سوی هم  محمد عارف نوری، سخنگوی والی غزنی با تایید گفته های اکبری می گوید که 11 ولسوالی این ولایت تحت تهدید بلند امنیتی قرار دارند.

ولسوالی های گیلان، گیرو، ده یک، قره باغ، خوگیانی، واغه، جمعه خان، اجرستان، رشیدان، خاجه عمری، ناوه، اندر و جغه مکان های هستند که با تهدید های بلند امنیتی مواجه می باشند.

نوری علاوه می کند که از 10 روز به این سو بیش از 500 مخالف مسلح از ولایات جنوبی وارد غزنی شده و در منطقه آرزو در مرکز این ولایت و ولسوالی اندر جابجا شده اند.

بر اساس گفته های نوری، نیروهای امنیتی از لحاظ سلاح های سبک اکمالات کامل دارند، اما برای مقابله با مخالفان مسلح نیاز شدید به سلاح های ثقیله دارند.

او تاکید کرد که اگر حکومت مرکزی برای نیروهای امنیتی در ولایت غزنی سلاح ثقیله نفرستد، امکان سقوط شماری از ولسوالی ها وجود دارد.

این درحالی است که فرمانده امنیه جدید ولایت غزنی روز گذشته در کابل معرفی شده و در روز های آینده به کار آغاز میکند.

یازده ولسوالی غزنی زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد