یوناما--غیرنظامی-در-سه-ماه-گذشته-کشته-شدند

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده که بیش از ۷۰۰ غیرنظامی در سه ماه گذشته در این کشور کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ در این کشور بیش از دو هزار غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

براساس گزارش یوناما؛ در سه ماه اول سال میلادی جاری، بیش از ۷۶۰ غیرنظامی کشته و نزدیک به ۱۵۰۰ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

در گزارش آمده که این رقم نسبت به سه ماه اول سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ تغییر نداشته و در سطح مشابه که 'بالاترین سطح در سال‌های گذشته ' بوده، قرار دارد.تلفات غیرنظامیان در افغانستان '۱۲درصد افزایش یافته است'.

به اساس گزارش یوناما، حملات انتحاری و مواد انفجاری جاسازی شده عامل بیشترین تلفات غیرنظامیان در سه ماه گذشته است و پس از آن بیشتر تلفات ناشی از جنگ‌های زمینی هستند. قتل‌های هدفمند، عملیات هوایی و مواد منفجره باقی مانده از جنگ به ترتیب عوامل بعدی این تلفات بودند.تلفات غیرنظامیان ناشی از حملات انتحاری در سال گذشته میلادی نیز ۱۷ درصد افزایش داشت.یوناما طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان را به دو مجموعه "طرف‌داران دولت" و "عناصر ضد دولت" دسته‌بندی کرده است. نیروهای طرف‌دار دولت شامل نیروهای مسلح دولتی و نیروهای نظامی بین‌المللی می‌شود اما عناصر مخالف دولت شامل طیفی از گروه‌های مسلحی می‌شود که علیه نیروهای دولتی و بین‌المللی می‌جنگند.به اساس گزارش ربع‌وار سازمان ملل، مسئول تلفات ۱۵۰۰ غیرنظامی ( ۵۱۱ کشته و ۹۸۹ زخمی) مخالفان دولت بودند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.یوناما می‌گوید همانطور که در سال گذشته میلادی میزان تلفات غیرنظامیان از سوی نیروهای طرفدار حکومت کاهش یافته بود در ربع اول سال جاری نیز این رقم ۱۳ درصد کاهش یافته و به مسئولیت ۱۸ درصد تلفات رسیده است.

یوناما: 700 غیرنظامی در سه ماه گذشته کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد