یک-جوان-ربوده-شده-در-غزنی،-از-قید-طالبان-آزاد-شد

مقامات امنیتی غزنی می گویند که یک جوان بنام وکیل که باشنده ولایت پکتیا می باشد، پس از ۲۲ روز توسط پولیس از قید طالبان رها شده است.

به گزارش افغان نیوز: سمونمل رمضانعلی محسنی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت غزنی می گوید:  جوانی به اسم وکیل که باشنده ولایت پکتیا میباشد، ۲۲ روز قبل توسط طالبان از ساحه تنگی لوگر که مشغول غریبکاری بوده اختطاف، و بعد از سپری نمودن 2 روز در لوگر به ولسوالی گیلان ولایت غزنی انتقال داده شده بود و 20 روز را در حبس طالبان در ولسوالی گیلان ولایت غزنی سپری نموده است.

او افزود: خوشبختانه بر اثر سعی و تلاش کارمندان مدیریت استخبارات قوماندانی امنیه ولایت غزنی محل زندانی شدن این جوان مشخص و نجات داده شد.

محسنی می گوید: طالبان این جوان را به اتهام همکاری و جاسوسی با حکومت اختطاف کرده بودند و میخواستند وی را به قتل برساند .

آمر امنیت گفت: طالبان و اشخاص که وی را گروگان گرفته بود با این جوان برخورد نادرست ، ظالمانه و غیر انسانی انجام داده و در غذای موصوف هیچ توجه صورت نگرفته است.

وکیل، میگوید: 22 روز قبل مشغول کار در تنگی لوگر بودم که طالبان مرا به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت دستگیر و با خود بردند.

او می گوید: طالبان مرا شکنجه نمودند، طی این روزها غذای قابل خوردن نخورده است، او همچنان میگوید که یک نوع پیچکاری نیز به او تزریق مینمودند و در اکثر اوقات بی هوش بوده است.

رحیم ، پدر وکیل می گوید: که 22 روز قبل پسرش مفقود شد و تا دیروز از زنده بودن و یا نبودن وی هیچ اطلاعی نداشتیم که ناگهان توسط پولیس غزنی همرایش تماس گرفته شد و در مورد پسرش برایش گفته است.

او از تلاش های پولیس ملی غزنی در رهایی پسرش بسیار خوش است و از نیروهای امنیتی میخواهند تا عاملان اختطاف پسرش را دستگیر و بجزای اعمالشان برسانند.

چندی قبل نیز یک متنفذ قومی ولایت پکتیا به جرم همکاری با حکومت توسط طالبان اختطاف و توسط پولیس ولایت غزنی از چنگ طالبان رها شده بود.

یک جوان ربوده شده در غزنی، از قید طالبان آزاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد