یک-عضو-شبکه-حقانی-در-کابل-بازداشت-گردید

ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت یک عضو شبکه حقانی که برای انجام حملات تروریستی از پاکستان به کابل آمده بود، خبر میدهد.

به گزارش افغان نیوز: ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ی گفته که طی اقدام خاص احمد الله به اسم مستعار (علی) یک تن از اعضای شبکه تروریستی حقانی از  مربوطات شهر کابل بازداشت شده است.

در اعلامیه ذکر شده که فرد بازداشت شده اعتراف نموده که دو سال قبل  توسط شخصی به بنام جمیل به اسم مستعار (بدر) در آنسوی خط فرضی دیورند در شهر  پشاور به شبکه تروریستی حقانی جذب شده است.

وی برای آموزش های تروریستی و نظامی به یک مرکز آموزش افراد انتحاری  واقع بازار میرامشاه مربوط وزیرستان انتقال داده شده و مدت 17 روز تعلیمات نظامی و تروریستی را تحت نظر دو تن استادان پاکستانی بنام های عباس و مدنی  فرا گرفته است.

فرد بازداشت شده علاوه کرد که در جریان فراگیری آموزش های نظامی از طرف استادان پاکستانی تشویق گردیده تا علیه نیرو های امنیتی افغان بجنگد بدین منظور برایش وظیفه سپرده شده بود  تا در کنار عبدالرحمن قوماندان گروه طالبان در دهنه غوری ولایت بغلان قرار گیرد.

موصوف در چندین حملات تهاجمی بالای پوسته های امنیتی ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان اشتراک و سهم فعال را ایفا نموده است.

بر اساس گفته های شخص بازداشت شده طالبان در دهنه غوری برای تامین اعاشه خویش از مردم مواد غذائی را بزور جمع آوری می نمایند و کسانی که از تهیه مواد غذایی برای آنها ابا ورزد به سخت ترین شکل مجازات می‌گردند و این امر باعث گردیده تا مردم در ولسوالی دهنه غوری از گروه طالبان فاصله بگیرند.

یک عضو شبکه حقانی در کابل بازداشت گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد