۱۰-هزار-نفر-در-زندان‌های-افغانستان-به-سر-می‌برند

مسوولین امارت اسلامی طالبان در مراسم فراغت بیش از ۲۰۰ تن از «مرکز تعلیمی و آموزشی اداره تنطیم امور زندان‌ها» گفتند که اکنون حدود ۱۰ هزار تن در زندان‌های کشور به سر می‌برند.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی محمد یوسف مستری، رئیس عمومی زندان‌ها، امروز پنج‌شنبه( 7، دلو ) در این برنامه گفت که ۲۱۲ مجاهد پس از سپری کردن دوره آموزشی یک ماهه از مرکز تعلیمی اداره تنظیم امور زندان‌ها فارغ شده و در داخل زندان‌ها اجرای وظیفه خواهند کرد.

آقای مستری بیان کرد که سربازان امارت اسلامی در این دوره آموزشی تعلیمات اخلاقی، رفتاری،  نحوه تلاشی و بررخورد با زندانیان را فرا گرفته اند. 

به گفته او، در حال حاضر حدود 10 هزار تن در زندان‌های کشور به سر می‌برند. از این میان 200 تن شان زندانی‌های سیاسی، 311 زن و دختر و 200 تن دیگر شان اطفال هستند.

وی به سربازان تازه فارغ شده هشدار داد که با مجرمین خشونت نکنند و مطابق طرزالعمل و لایحه اداره تنظیم امور زندان‌ها رفتار نمایند. همچنان به زندانیان وعده سپرد که اعاشه شان به گونه عادلانه توزیع شده و هیچ‌گاه بد رفتاری علیه آنان صورت نخواهد گرفت.

از سوی هم، مولوی عبدالوارث سادات، رئیس تعلیم و تربیه اداره تنظیم امور زندان‌ها گفت: مجاهدین باید در وظیفه شان مطابق اصول و مقررات رفتار نمایند. همراه با زنان و ریش سفیدان از اخلاق نیکو کار گیرند. 

وی اظهارداشت: امارت اسلامی تلاش دارد تا لوازم ضروری، خدمات صحی، همچنان زمینه خوراک و پوشاک را برای زندانیان فراهم کند.

با این حال، نورالله درویش، قومندان مرکزی تعلیم و تربیه زندان‌ها در این برنامه گفت: براساس پلان‌های این اداره، سربازان فارغ شده در زندان‌های کشور توظیف گردیده تا در رابطه با زندانیان با اخلاق نیکو رفتار صورت گیرد.

این درحالی است که از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان تاکنون بیش از 600 تن از مرکز تعلیمی و آموزشی اداره تنظیم امور زندان‌ها فارغ شده‌اند. این چهارمین دور شان است که بیش از 200 تن از این مرکز فارغ شده اند.

۱۰ هزار نفر در زندان‌های افغانستان به سر می‌برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد