۱۷-عضو-کلیدی-شبکه-حقانی-در-خوست-کشته-شدند

نیروهای قطعات خاص امنیت ملی طی یک عملیات هدفمند در ولایت خوست ۱۷ عضو کلیدی شبکه‌ حقانی به‌شمول سرکرده‌ی این گروه را به قتل رساندند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست عمومی امنیت ملی، امروز چهارشنبه(۱۱، حمل) با نشر اعلامیه گفته است که نیروهای قطعات خاص، این عملیات را براساس اطلاعات کشفی و تقاضای مکرر باشندگان ولسوالی‌های صبری، حاحی میدان و باک ولایت خوست انجام داده اند.

اعلامیه می‌افزاید که اعضای شبکه حقانی و گروه طالبان بنابر تردد و  تدویر جلسات در مناطق مکتب بازار، زمبر، نوری کلی، دند فقیران و پرته غوندی به آزار و اذیت مردم می‌پرداختند که در نتیجه از سوی نیروهای امنیتی سرکوب شدند.

در این عملیات که در مناطق مکتب بازار، زمبر، میرشاه چینه و توده‌کلی اجرا شده، نیروهای امنیتی توانستند ۱۷ عضو کلیدی شبکه‌ حقانی به شمول سبیل حمدی سرکرده‌ی این گروه را در ولایت خوست به هلاکت برسانند.

امنیت ملی همچنان تصریح نموده که در جریان این عملیات در منطقه‌ی زمبر کلینیک؛ گروه طالبان و شبکه حقانی خلاف همه موازین بین المللی و حقوق بشر در حین عملیات می‌خواستند یک ماین خودساخت را توسط یک مادر و طفل‌اش انتقال و در مسیر راه رفت و آمد کاروان های نیروهای دفاعی و امنیتی تعبیه کند که انفجار نموده و باعث شهادت مادر و طفل‌اش گردید.

این درحالی است که استفاده از زنان و اطفال به مقاصد تروریستی توسط شبکه حقانی و طالبان تازه‌گی ندارد. 

این گروه‌های در گذشته نیز مرتکب جنایات هم‌سان شده اند و صدها حملات خونین را بالای اهداف ملکی اجرا نموده اند که مثال واضیح آن حمله تروریستی بالای شفاخانه دشت برچی و به شهادت رساندن مادران و اطفال معصوم شان است.

۱۷ عضو کلیدی شبکه حقانی در خوست کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد