۳۴۰-فرد-ملکی-در-هلمند-طعمه-مرمی-طالبان-شدند

فعالان و باشندگان ولایت هلمند می‌گویند که دامنه جنگ در شهر لشکرگاه مرکز این ولایت رسیده و در بیست روز گذشته ۳۴۰ فرد ملکی کشته و ۹۶۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ اختر محمد بادیزی، مشاور رییس جمهور غنی، امروز( دوشنبه، ۱۸ اسد) طی نشستی در کابل گفت که جنگ هلمند با سقوط ولسوالی‌های این ولایت شروع و اکنون در داخل شهرها جریان دارد و اکنون ساختمان ولایت، فرماندهی امنیه، محبس و امنیت ملی در محاصره گروه طالبان است. 

آقای بادیزی افزود که جنگجویانی پنجاب پاکستان به صورت مستقیم در همکاری با طالبان به هدف سقوط این ولایت سنگر گرفته‌اند. هلمند از بیست روز بدینسو در آتش جنگ می‌سوزد و باشندگان آن به ولایت‌های همجوار و کابل آواره شده اند. 

فضل باری بیاز، معاون پیشین شورای ولایتی هلمند نیز گفت که حکومت نسبت به جنگ جاری هلمند بی‌توجهی اختیار کرده و به نیروهای امنیتی اسلحه و تجهیزات کافی فراهم نمی‌کند.

آقای بیاز از سران حکومت و چهره‌های سیاسی کشور خواست که تنش‌های گروهی و شخصی را کنار بگذارند و به فکر نجات و آینده کشور باشند.

محمد شریف علی‌زی، فعال مدنی در این نشست خبری گفت که خشونت‌های گروه طالبان در هلمند،  زیان‌های مالی زیادی را بر مردم این ولایت تحمیل کرده است. بر اساس آمار ابتدایی، شهروندان هلمند دست‌کم ۲۹.۷ میلیون دالر در نتیجه‌ای جنگ و تخریب مراکز تجارتی، زیان‌بار شده‌اند. 

آقای علی‌زی گفت که جنگ، مردم ملکی را از خانه‌های‌شان آواره کرده و بی‌جاشدگان در وضعیت بدی به سر می‌برند. همچنان طی بیست روز جنگ، بهای مواد خوارکی و‌ اولیه نیز افزایش یافته است.

شهروندان هلمند در حالی از افزایش جنگ و سقوط احتمالی این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند که مراکز ولایت‌های تخار، جوزجان، سرپل و کندز بدست طالبان سقوط کرده‌اند.

۳۴۰ فرد ملکی در هلمند طعمه مرمی طالبان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد