۳۵-نفر-به-اتهام-«اخلال-امن-و-نظم-عامه»-بازداشت-شدند

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که نیروهای پولیس، ۳۵ نفر را به اتهام برهم زدن امن و نظم عامه در شهر کابل، بازداشت کرده اند.

به گزارش  افغان نیوز: در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (سه‌شنبه، ۱۸ سنبله) منتشر شده، آمده است که این تعداد افراد خلاف فیصله‌ی کمیسیون بزرگداشت از «هفته شهید»، دست به فیرهای هوایی و اخلال امن و نظم عامه در شهر کابل می‌زدند.

به نقل از اعلامیه، از نزد این افراد شماری اسلحه و وسایط نیز به‌دست آمده و تعدادی دیگر از «اخلال‌گران» نیز تحت تعقیب پولیس قرار دارند.

کمیسیون برگزاری مراسم بزرگداشت از «هفته‌ی شهید» روز گذشته فیصله کرده بود که شکل‌دهی کاروان‌ها که باعث برهم زدن نظم جاده‌ها و مسدودشدن جریان ترافیک می‌شود، ممنوع است.

این کمیسیون همچنان فیصله کرده بود که بدون نیروهای امنیتی، هیچ فردی حق تردد با یونیفورم نظامی و سلاح را ندارد و نمی‌توانند دست به فیرهای هوایی بزند.

 در سال‌های گذشته هواداران احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور در هجدهم سنبله با کاروان‌گردی در بخش‌های مختلف کابل دست به فیرهای مسلحانه می‌زدند. در مواردی نیز فیرهای مسلحانه‌ی آنها باعث کشته و یا زخمی شدن شماری از شهروندان شده است.

۳۵ نفر به اتهام «اخلال امن و نظم عامه» بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد