۳۶-سرباز-قربانی-حمله-طالبان-بر-پاسگاه-های-دشت-ارچی-در-کندز

در نتیجه حمله مسلحانه طالبان بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی دشت ارچی ۳۶ تن از نیروهای امنیتی کشته و شماری هم زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی قندوز با تایید این خبر می گویند که حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته طالبان چندین پاسگاه امنیتی را مورد حمله قرار داده و موفق به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نیروهای امنیتی شدند.

مسولان ولایت قندوز تصریح می کنند که پاسگاه پل مومن ولسوالی دشت ارچی با تمام افراد و مهماتش تحت کنترول طالبان است و هنوز درگیری جریان دارد.

این مسولان می افزایند که در این درگیری شش تن از جنگجویان طالب نیز کشته و شماری هم زخم برداشته اند که آمار دقیق از آنان در دست نیست.

هم زمان با این از ولایت تخار نیز خبر می رسد که شب گذشته طالبان بر یک پایگاه اردوی ملی، در ولایت تخار نیز حمله کرده که ۲۹ سرباز اردو را کشته و ۱۷ تن را زخمی و تجهیزات شان را با خود برده اند.

طالبان سه موتر رنجر و سه تانک هاموی را با خود برده و دو پوسته پولیس محلی را در خواجه غار تصرف کرده اند.

سنت‌الله تیمور، سخنگوی والی تخار این رویداد را تایید می کند و خاطر نشان می سازد که این پایگاه در ولسوالی خواجه غار که حیثیت دروازه دشت ارچی قندوز را دارد، حمله کرده و ۲۹ سرباز اردو را کشته اند.

آقای تیمور، در مورد تلفات جنگجویان طالبان معلوما نداد؛ اما گفت که دروازۀ دشت ارچی به خواجه غار که پایگاه پل مؤمن بود، باز شده است، اگر جلو ورود طالبان به خواجه غار گرفته نشود، ممکن که این ولسوالی سقوط کند.

۳۶ سرباز قربانی حمله طالبان بر پاسگاه های دشت ارچی در کندز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد