۴۰-طالب-مسلح-در-قندهار-و-بلخ-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که ۲۵ طالب در ولسوالی‌های دند و ارغنداب ولایت قندهار و ۱۵ عضو دیگر این گروه در ولایت بلخ کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز سه‌شنبه(۱۴، دلو) منتشر شده، آمده است که طالبان در مربوطات ولسوالی های «ارغنداب» و «دند» ولایت قندهار تجمع نموده و قصد حمله بر نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را داشتند؛ اما به حمایت قوای هوایی، ۲۵ طالب کشته، ۳ تن زخمی، ۶ باب موضع سرپوشیده، ۱ ضرب هاوان و تعداد سلاح و مهمات دشمن تخریب گردید.

هم‌چنان، تیم انجنیری قول اردوی ۲۰۵ اتل، ۷ حلقه ماین را که در مربوطات ولسوالی «دند» و «میوند» این ولایت جهت هدف قرار دادن مردم ملکی و نظامی جابجا شده بود، کشف و خنثی کردند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که روزگذشته، طالبان در روستا‌های خان آباد، تیمورک و مس گران ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ بالای پوسته های نیرو های دفاعی و امنیتی کشور حمله کردند.

در نتیجه حملات متقابل نیرو های دفاعی، امنیتی و ضربات توپچی، ۱۵ طالب کشته، ۲۰ تن زخمی و ۲ تن بازداشت شدند.
در این درگیری، یک ضرب هاوان غَرَنَی چندین میل سلاح مخلتف النوع دشمن نیز تخریب و ۵ حلقه ماین انفجار داده شد.

این درحالی است که روز گذشته، در نتیجه عملیات مشترک نیرو های دفاعی و امنیتی کشور به حمایت قوای هوایی در مربوطات ولسوالی های «ارغنداب»، «دند» و «پنجوایی» ولایت قندهار ۳۰ طالب کشته، ۴ تن دیگر زخم برداشتند.

۴۰ طالب مسلح در قندهار و بلخ کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد