۴۷-طالب-مسلح-در-سه-ولایت-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نمود که در نتیجه عملیات و ضد حمله نیروهای امنیتی در ولایت‌های قندهار، ارزگان و بلخ ۴۷ طالب مسلح کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دو شنبه(۶، دلو) منتشر شده، آمده است که شب گذشته طالبان در مربوطات ولسوالی شولگره ولایت بلخ بالای پوسته های نیروهای دفاعی و امنیتی ملی حمله کردند.

کوماندو ها در چارچوب دفاع فعال حملات دشمن را به عقب زدند، درنتیجه ۱۱ طالب کشته و ۶ تن دیگر زخمی‌شدند.

همچنان، شب گذشته تروریست های طالب حمله مشابه را در ولسوالی شولگره این ولایت نیز انجام دادند که با ۵ کشته و ۳ زخمی با شکست مواجه شدند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که روز گذشته طالبان در مربوطات ولسوالی های «ارغنداب» و«ژیری» ولایت قندهار  جمع شده، پلان حمله بالای پوسته های نیروهای دفاعی و امنیتی را داشتند.

در نتیجه اقدام پیشگرانه نیروهای دفاعی و امنیتی ۲۸ طالب کشته، ۱۴ تن زخمی، یک مخفیگاه، ۲ موضع، سلاح سبک، سنگین، و مهمات دشمن تخریب شده است.

همچنان ۱۷ حلقه ماین طالبان که جهت هدف قرار دادن مردم ملکی و نظامی در مربوطات ولسوالی میوند ولایت یاد شده، جابجا شده بود، کشف و خنثی شد.

وزارت دفاع در اعلامیه دیگر می‌افزاید که شب گذشته طالبان بالای پوسته های نیروهای دفاعی و امنیتی در ولسوالی "خاص ارزگان" ولایت ارزگان حمله کرده بودند؛ اما در نتیجه ضربات توپچی در چارچوب دفاع فعال، ۳ طالب کشته و ۲ تن زخمی شدند و سلاح و مهمات شان نیز تخریب گردید.

این درحالی است که روز گذشته، وزیر امور داخله، رییس و مشاور امنیت ملی کشور خطاب به نیروهای دفاعی گفتند؛ بر ما فرض است که آمادگی بگیریم تا بتوانیم به هر یکی از اهداف شوم طالبان، با مشت محکم پاسخ دهیم.

۴۷ طالب مسلح در سه ولایت کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد