۵۲-طالب-مسلح-در-سه-ولایت-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که در نتیجه عملیات و ضد حمله نیروهای امنیتی در ولایت‌های قندهار، فاریاب و فراه ۵۲ طالب کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز یک‌شنبه(۵، دلو) منتشر شده، آمده است که روزگذشته محل اخاذی طالبان تروریست در قریه چهارشنغوی ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب هدف حمله هوایی قرار گرفت که در نتیجه،  ۶ طالب و ۵ تن شان زخمی شدند. همچنان ۱ تن به نام جمعه گل در این ولسوالی بازداشت شد.

در همین حال، وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که روز گذشته، قوای هوایی در چارچوب دفاع فعال، پلان حمله طالبان را در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه خنثی نمودند که در نتیجه، ۸ طالب کشته و ۵ تن دیگر آن‌ها زخمی برداشتند. 

از سوی هم، روز گذشته طالبان در ساحات مختلف ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار نیز تجمع داشتند که در نتیجه حمله نیروهای دفاعی و امنیتی به حمایت قوای هوایی در چارچوب دفاع فعال، ۳۸ طالب کشته شدند، ۱۳ میل سلاح به دست نیروهای امنیتی افتاده، ۵ مخفیگاه، ۲ موضع، مقدار سلاح خفیفه و ثقیله و مهمات شان نیز تخریب شد.

همچنان، ۱۷ ماین در مربوطات این ولسوالی که جهت هدف قرار دادن مردم ملکی و نظامیان جابجا شده بود، توسط تیم انجنیری قول اردوی ۲۰۵ اتل کشف و خنثی گردید.
این درحالی است که فاریاب، قندهار و فراه از جمله ولایت‌های نا امن کشور بوده و طالبان در ولسوالی‌های مختلف این ولایت‌ها حضور گسترده‌ دارند.

۵۲ طالب مسلح در سه ولایت کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد