۶۲-درصد-خدمات-صحی-سکتور-صحت-در-دست-سرمایه-گذاران-می-باشد

مسئولان وزارت صحت عامه کشور می گویند: سرمایه گذاران می توانند با استفاده از فرصت های ایجاد شده در بخش صحت کشور؛ سرمایه هایشان را به گردش در آورند.

به گزارش آژانس افغان خبر: نازیه طارق، معین وزارت صحت عامه کشور امروز دوشنبه(۲۷ جدی) در سمینار تحت عنوان، میز مدور و نمایشگاه میان سرمایه گذاران و بانک ها جهت دسترسی به منابع مالی، تمویل سرمایه گذاران در سکتور صحت برگزار شده بود گفت: در صورتی که بانک ها و سرمایه گذاران بتوانند در حمایت از سکتور صحت عمل نمایند حدود۶۲ درصد از مشکلات سکتور صحت حل خواهد شد.

معین وزارت صحت عامه تصریح کرد همکاری بانک های کشور در تمویل مالی سرمایه گذاران می تواند راهی در جهت خدمات صحی به مردم باشد

خانم طارق اضافه نمود، وزارت صحت در نظر دارد تا با حمایت و پشتیبانی بانک ها و سرمایه گذاران بتوانند به خدمات با کیفیت در سراسر کشور و همچنان نقاط دور دست که دسترسی به خدمات صحی ندارند رسیدگی نمایند.

او با ابراز این مطلب خواستار تمویل سرمایه گذاران از سوی بانک های کشور شده افزود، بانک ها باید بدانند که با تمویل سرمایه گذاران می توانند به تمامی مشکلات صحی مردم کمک میکنند.

نازیه طارق گفت: بسیاری از مردم در قریه جات و ولسوالی ها حتی به خدمات صحی اولیه نیز دسترسی ندارند که با تطبیق این برنامه مشکلات حل میشود و خدمات صحی و دارویی در سراسر کشور برای مردم آسان گردد.

یوسف جبارخیل، نماینده صحت اچ آر اس که در این  ورکشاب حضور یافته بود از این اقدام وزارت صحت در راستای تمویل امکانات و واردات داروهای با کیفیت و جلوگیری از قاچاق داروها در کشور را یک اقدام ارزنده جهت صحت عنوان نمود.

نماینده صحت اچ آر اس هدف از ایجاد این ورکشاپ را تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش صحت، ایجاد رقابت میان موسسات خصوصی و مراکز صحی و همچنان ایجاد رقابت سالم میان بانک های خصوصی به منظور بهبود کیفیت درخدمات بیان داشت.

در همین حال نجیب الله امیری، رییس اجراییه د افغانستان بانک با اعلام حمایت از این راهکار وزارت صحت و نیز همکاری با سرمایه گذارانی که در راستای سکتورصحت سرمایه گذاری می نمایند علاوه کرد، بانک به  عنوان ستون فقرات یک جامعه است و اقتصاد کشور را به چرخش در می آورد که در این اقدام وزارت صحت هدف ما ایجاد اشتغال و آرامش و نیز خدمات صحی برای مردم می باشد.

۶۲ درصد خدمات صحی سکتور صحت در دست سرمایه گذاران می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد