۷-ولسوالی-تخار-زیر-تهدید-بلند-امنیتی-قرار-دارد

مقامات محلی ولایت تخار از افزایش ناامنی ها در این ولایت خبر داده و می گویند که ولسوالی های بهارک، خواجه غار، دشت قلعه، درقد، ینگی قلعه، یشکمش و نمک آب زیر تهدید امنیتی طالبان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: روح الله روفی عضو شورای ولایتی تخار امروز یک شنبه ۳۱ سرطان به افغان نیوز می گوید که از یک ماه به این سوی ولایت تخار در وضعیت بد امنیتی قرار دارد و هنوز از سوی حکومت مرکزی اقدامی نشده است.

روفی تصریح می کند که طالبان در این اواخر حملات و ناامنی ها را در شماری از ولسوالی های تخار شدت بخشیده و همچنان اعتراضات مردمی در ارتباط با رهایی نظام الدین قیصاری و برگشت جنرال دوستم به کشور باعث سردرگمی حکومت محلی شده است.

این عضو شورای ولایتی تخار می افزاید که در ولسوالی های ناامن همواره طالبان سربازان امنیتی را سر می برند و نگرانی ها را در مناطق ناامن به وجود آورده اند.

وی همچنان خاطر نشان ساخت طالبان در ولسوالی های ناامن تخار دست به حملات و کشتار مردم و نیروهای امنیتی زده اوضاع را مختل می کنند.

در همین حال سنت الله تیمور سخنگوی ولایت تخار تایید می کند که وضعیت امنیتی در ولایت تخار به خصوص ولسوالی ها نگران کننده و چالش زا است و ناامنی ها از یک ماه به این سو به شدت افزایش یافته است.آ

آقای تیمور می گوید تلاش ها برای مقابله با مخالفان مسلح صورت گرفته اما این اقدامات بسنده نیست و از حکومت مرکزی درخواست کمک های بیشتر صورت گرفته است.

سخنگوی ولایت تخار علاوه نمود هنوز هیچ گونه کمکی از سوی حکومت مرکزی نشده اما وعده همکاری را کرده اند.

وی سر بریده شدن سربازان را در ولسوالی های ناامن از سوی طالبان رد کرده می گوید که هیچ سربازی از سوی مخالفان تاکنون سر بریده نشده است.

این درحالی است که خبرهای سقوط شماری از ولسوالی های تخار به رسانه ها رسیده و اما مقامات محلی این ولایت سقوط این ولسوالی ها را ناممکن می دانند.

۷ ولسوالی تخار زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد